מדוע הג'יאהד רצה כ"כ הפסקת אש: מהבדידות במלחמה ועד ההמון הזועם

    קובי פינקלר No Comments on מדוע הג'יאהד רצה כ"כ הפסקת אש: מהבדידות במלחמה ועד ההמון הזועם

    בג'יאהד ביקשו להגיע להסכם הפסקת אש, למרות ההצהרות הראוותניות. פרשנינו הצבאי קובי פינקלר מסביר, את ארבע הסיבות שבגינם הבינו בג'יאהד, כי כל יום לחימה יגרור אותם לכישלונות מהדהדים מול ישראל

    הבית בו חוסל בכיר הג'יאהד ובשלו נפתחה המערכה צילום: פלאש 90
    18:08
    18.04.24
    חדשות קול חי No Comments on פרס לטרור: באו"ם יצביעו על הכרה במדינה פלסטינית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הכרזת דובר צ"ל על הפסקת אש מול ארגון הג'יאהד האיסלאמי בתיווך מצרים והחזרה לשיגרה ביישובי הדרום ומרכז הארץ למעט עוטף עזה, מלמדת כי אכן ישנן הבנות אבל על הגיהאד אין לסמוך כי עד שלא נפסקת האש לחלוטין לא לוקחים סיכונים.

    וכך בצה"ל יכולים לסכם ארבע הצלחות מול הגיהאד שהביאו את הארגון להסכמות:

    הראשונה  בעקבות חיסולו  את אל-עטא היו בטוחים בג'יהאד שהחמאס יצטרף ללחימה וזה לא קרה לרגע. הארגון נשאר בודד במערכה מול ישראל שהפליאה בו את מכותיה על שלל מתחמיו ופעיליו.

    השניה 26 מאנשיו חוסלו בפעולות מדוייקות אם בדרך לשיגור רקטות או לאחר השיגור.

    שלישית ההמון בעזה לא עם הגיהאד, כל העת נשמעות קריאות כנגדו, על המצב המסוכן אליו הוא מכניס את הרצועה בגלל ההתגרות המיותרת בישראל, בפעילותו של המפקד הבכיר שחוסל, לרווחת תושבי עזה וחמאס.

    והרביעית היא אי ההצלחה באף דרך שניסו לפגוע בישראל. הג'יאהד ירה מעל 430 רקטות ביומיים, היירוטים עמדו על 93%. אף ישראלי לא נהרג במהלך הסבב. פגיעה ממשית לא הייתה בישראל למרות ההצהרות היהירות כי ינחיתו מכה אנושה על ישראל. ועם המכה הזו הבינו בגיהאד שכדאי להפסיק את האש בצורה מיידית.

    וכך אחרי חיסול מדוייק, שיגור של 430 רקטות, יירוטים מוצלחים ותקיפת מטרות איכות יכולים עכשיו במערכת הביטחון להתכונן או להמשיך להתכונן לעימות הגדול באמת עם איראן וגרורותיה.



    0 תגובות