גורם ביטחוני: "היה מידע שכמות מספקת של רקטות תשוגר לגוש דן"

    קובי פינקלר 1 Comment on גורם ביטחוני: "היה מידע שכמות מספקת של רקטות תשוגר לגוש דן"

    חגורה שחורה, סוף: בצה"ל מתחילים לסכם את ימי הקרב האחרונים "חגורה שחורה" ודובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן מאשר כי לפני זמן קצר נכנסה לתוקפה הפסקת אש. על הדרום אומר גורם ביטחוני: "השגנו את כל המטרות. הגיהאד הוכה מכה קשה". על שאר הגזרות: "צה"ל נמצא בכוננות גבוהה ומוכנות לאתגר של פעלתנות איראנית בזירה הצפונית"

    17:03
    16.04.24
    אליהו גרין No Comments on מרדכי שפירא בסינגל חדש לפסח: "נגילה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שם המבצע: חגורה שחורה, אז החל בליל ראשון, האות לחיסול רמטכ"ל הג'יאהד האיסלאמי כפי שמכנים אותו בקבינט. עם ההישג המרשים יצאה ישראל למערכה בת יומיים במהלכה שוגרו לישראל מעל 430 רקטות, מעל ממחציתן נפלו בשטחים פתוחים ומעל 90% יירוט. בחסדי שמיים לא היו נפגעים בנפש למעט פצועים באורח קל שטופלו מרביתם במקום.

    לאחר השגת תמונת הניצחון במבצע 'חגורה שחורה' בצה"ל מתפנים להסביר את מטרות המבצע, "ניסינו בחודשים האחרונים לייצב את המציאות ברצועת עזה בצורה כזו שתביא  לשקט ולמצב אחר ברצועה ומסביב לו. המחבל שחוסל בהה אל עטא סיכל כל נסיון כזה והוא גרם לתושבי עזה שלא להתקדם בהסדרה", אומרים בצה"ל.

    הדובר מסביר שתוכנית 'חגורה שחורה' היתה לפגוע בגיהאד האיסלמי מכה קשה שאכן מומשה ומי שעמד בראש הגיהאד בזרוע הצבאית הוא בהא אל עטא. כל הנסיונות לעצור אותו מלייצר פעולות טרור כולל בימים אלו ממש לא צלחו.

    במהלך תכנית חגורה שחורה, חוסלו כ 25 מחבלים כולם מהג'יאהד האיסלאמי.

    על התקיפות במהלך הסבב אומרים בצה"ל, כי חיל האויר ביצע עשרות גיחות כנגד כל התשתיות של הגיהאד כולל מתקני ייצור, מנהרות, הכח הימי ופעילים.

    "הצלחנו לשמור על הפתעה מוחלטת בכל הפעילות" אומר הדובר ומוסיף "הלכנו על תקיפות איכותיות ולא כמותיות מתוך רצון לבדל את החמאס מהלחימה ובכך הצלחנו".

    הדובר כבר עובר לאיום המרכזי של ישראל, "צה"ל נמצא במוכנות גבוהה ובכוננות מלאה לתרחישים נוספים לאתגר של פעלתנות איראנית בכל הגזרות".

    בתשובה לשאלה מדוע הוכנס העורף למיגון גם בגוש דן ובשל כך בוטלו כל הלימודים ביום ראשון, אומר הדובר, "לצה"ל היה מידע קונקרטי על כך שלג'יהאד יש כמות מספקת של  רקטות שמגיעה לגוש דן והסבירות הייתה שהם ישגרו אותן לאזור ומתוך כך כדי לא לקחת סיכונים הורנו על הפסקת הלימודים לכמה שעות".

    WhatsApp_Image_2019-11-14_at_08.29.57_0



    1 תגובות

    מיין תגובות