התלמיד הפתיע את רבו עם אלבום חדש ומהוקצע מלחניו • האזינו

    דוד קליגר 1 Comment on התלמיד הפתיע את רבו עם אלבום חדש ומהוקצע מלחניו • האזינו

    המוזיקאי דוד חכם הרסון הפתיע את רבו הרב ישראל יצחק בזאנסון שליט"א רב קהילת "שיר חדש" בתל אביב שהלחין מאות ניגונים, הרסון הפך את הניגונים לאלבום מיוחד בהפקה מוזיקלית אמנותית • האזינו

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב ישראל יצחק בזאנסון שליט"א רב קהילת "שיר חדש" בתל אביב, מוכר בזכות ספריו הנפלאים, אומץ, התבודדות, געגועים אדרבא ועוד, כמובן מהמכון החשוב שהוא הקים "פאר הליקוטים" שזכה להערכה רבה בקהל הלומדים.

    כולם בוודאי מכירים את הציורים הנהדרים שהרב בזאנסון מצייר ומעטרים את קירותיהם של יהודים ברחבי העולם, ובימים אלו נחשף עוד צד באישיותו הייחודית.

    הרב בזאנסון במשך תקופה ארוכה הקליט את עצמו, עם מכשיר הקלטה פשוט, לפעמים היו הניגונים יורדים מתוך הלימוד לפעמים בשעה שמצייר ולפעמים ככה סתם בלי שום התראה, הרב הקליט למעלה מ-100 ניגונים ללא כוונה ותכנון לעשות דיסק מהניגונים שלו, פשוט הקליט לעצמו כדי שלא ישכח.

    תלמידו של הרב, המוזיקאי דוד חכם הרסון, לקח את מכשיר ההקלטה של הרב בחר מתוכם עשרה ניגונים, ניקה אותם מרעשי רקע, ובמלאכת מחשבת עטף את הניגונים הייחודיים האלה, בהפקה מוזיקלית עשירה, ועם שלל נגנים ביניהם נגן הגיטרה עמית יצחק, הפסנתרן יונתן ניצן, כלי נשיפה, כינורות, תופים ועוד ממיטב הנגנים בארץ, וגם, מקהלת ילדים ומבוגרים, חברי קהילת שיר חדש.

    את הדיסק הזה עשה דוד חכם הרסון בהפתעה גמורה לרב, ורק כשהיצירה הייתה מוכנה הוא השמיע לרב את הדיסק, מיותר לתאר את ההתרגשות שהייתה לרב, איך ממכשיר הקלטה קטן אפשר לחולל ממש מהפכה, ובימים אלו מוגש האלבום 'קולמוס', יצירה ייחודית מאוד, עשירה מאוד, עשרה ניגונים של הרב בזאנסון, כולם ללא מילים למעט הניגון האחרון שבדיסק שהרב הלחין על הפיוט 'שלום עליכם' ואתם מוזמנים להאזין לו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מקסים!!! איזו יוזמה מדהימה, והשיר הזה מתוק וערב!!!