עימות חריף במליאת הכנסת

    איתי גדסי 1 Comment on עימות חריף במליאת הכנסת

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם במליאת הכנסת וסיפר על ההליך שהוביל לחיסול הטרוריסט בהא אבו אל עטא | בהמשך הקריא נתניהו מכתב ישן של החכי"ם הערבים ליועמ"ש כנגד נתניהו, גנץ ויעלון בגין 'פשעים' כביכול שבוצעו במבצע עמוד ענן, עימות חריף פרץ במליאה

    צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עימות נרשם במליאת הכנסת בין ראש הממשלה לבין חברי הכנסת של "הרשימה המשותפת", בזמן שנתניהו ביקש למסור הודעה למליאה בהתאם להוראות חוק היסוד, על ההליך שבו התקבלה ההחלטה לחסל את בכיר הג'יהאד האסלמי בהא אבו אל עטא.

    לאחר מסירת ההודעה הרשמית אמר נתניהו: "אני לא אישרתי בקשות חוזרות ונשנות של גורמי הביטחון, משום שבדקנו מה הסיכויים שייפגעו כאן בלתי מעורבים ופעם אחר פעם, כולל בחודשים ובשבועות האחרונים אני לא אישרתי, משום שאנחנו רוצים לצמצם עד המינימום את הבלתי מעורבים. זה שונה לחלוטין ממה שעושים אותם טרוריסטים שיש כאן חברי כנסת שניגשים להגן עליהם, שהם בכוונה תחילה בזדון מכוונים לאזרחים, בכוונה מכוונים לשכונות מגורים".

    נתניהו פנה לח"כ אחמד טיבי ואמר: "אחמד טיבי אתה אמרת עליי, אתמול שמעתי הפגנה תומכת שלכם שבה חברת כנסת שלכם מבקשת בכל דרך להוקיע אותנו כפושעי מלחמה".

    ח"כ טיבי הגיב בצעקות: "אתה משקר במצח נחושה, אתה מסית, אתה שקרן, בגללך המשפחה שלי מקבלת איומים", והוצא מהמליאה לאחר שנקרא לסדר שלוש פעמים. בעקבות זאת יצאו כל חברי הכנסת של הרשימה המשותפת מהמליאה תוך שהם קוראים "מלחמת המשא ומתן, המבצע להצלת נתניהו".

    לאחר מכן המשיך ראש הממשלה ואמר: "אני חושב שהגיע הזמן לומר את האמת גם ביחס למה שאנחנו עושים וגם ביחס למה שאומרים עלינו שאנחנו עושים. אנחנו עושים כל מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים ובחפים מפשע. אנחנו עושים מאמץ ששום צבא בעולם לא עושה, אנחנו מנסים לפגוע בדיוק כירורגי שאין כדוגמתו, והוכחנו את זה שלשום. הפעולה של צה"ל שלשום ברצועת עזה היא פעולה שעוד ילמדו אותה וכבר לומדים אותה בצבאות בעולם בניסיון לעשות את ההבחנה הזאת. אני חושב שאם אם רומסים את ההבחנה הזאת, משום שלפעמים לצערנו יש פגיעה בבלתי מעורבים, בעצם הופכים על פניו ואת כל רעיון של חוקי המלחמה, כי אז לעולם לא תוכל לפעול נגד הטרוריסטים, הם תמיד יתחבאו ויסתתרו מאחורי חפים מפשע ובצורה כזאת לעולם לא נוכל להילחם בהם".

    "לצערי" הוסיף נתניהו, "מה שחלק מחברי הכנסת כאן עושים, ורוב חברי הכנסת כמובן לא שותפים לזה, אבל חלק מחברי הכנסת עושים דבר שהוא בלתי נתפס: הם תוקפים את אלה שמכבדים את חוקי המלחמה – חיילי צה"ל, מפקדי צה"ל, וגם ממשלת ישראל ששולחת אותם, אותם הם מגדירים כפושעי מלחמה ובכך הם מעוותים את כל הבסיס המוסרי של לחימה צודקת והכרחית מול הטרור".

    ראש הממשלה ציטט ממכתב ששלחה סיעת רע"ם תע"ל ליועץ המשפטי בזמן מבצע צוק איתן וביקשה לפתוח בחקירה רשמית נגד ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל גנץ בגין "ביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות ברצועת עזה".

    ראש הממשלה אמר בנוגע למכתב שהקריא: "לצערי הדבר הזה חוזר על עצמו ע"י כמה מהגורמים. יש פה עוול כפול, גם לחיילי צה"ל ומפקדיו והדבר השני הוא לערער, את לערער את היסודות הכלל אנושיים שהאנושות כולה צריכה עכשיו להתאגד סביבם לאפשר פעולה נגד גורמי הטרור. מי שנותן סיוע לשני הדברים הללו הוא בעצם מסייע לפשעי המלחמה האמיתיים שמתבצעים כאן באזור ושום מחאות ושום צעקות ושום טריקת דלתות ויציאה מהאולם לא ישנו את האמת הפשוטה הזאת שאמרתי כאן".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      המחבל טיבי מת להדיח את נתניהו ולהיות שר הביטחון בממשלת גנץ….