- רדיו קול חי - -

אנטישמיות • החלטה משפטית אירופאית: מוצרים מיו"ש יסומנו

בית הדין הגבוה לצדק של האיחוד האירופי פסק היום (שלישי) כצפוי, כי חובה על כל המדינות החברות באיחוד האירופי לסמן מוצרים המיוצרים בגדה המערבית, יהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורמת הגולן, וכי חובה לסמן באופן ברור כי מדובר במוצר המיוצר ב "התנחלות ישראלית", זאת לאחר עתירה שהגישה לבית הדין האירופי תנועת החרם על ישראל ה-BDS.

סימון המוצרים נועד בכדי לאפשר לאלו שאינם מעוניינים לרכוש מוצרים משטחים "כבושים" כביכול, שלא לרכוש את אותם מוצרים. ובכך לעודד ולתמוך בחרם שמובילה תנועת ה BDS כנגד מדינת ישראל.

מחזיק תיק יחסי החוץ של מועצת יש"ע וראש מועצה מקומית "אפרת" עודד רביבי הגיב בחריפות להחלטה, לדבריו מדובר בפיגוע כלכלי ומוראלי ביחסים הכלכליים שיש בין ישראלים לפלסטינים: "בית הדין בהחלטתו הוציא לפועל פיגוע ביחסים הכלכליים שבין ישראלים לפלסטינים. כל מי שמבקר באזור שלנו יראה אזורי מסחר ותעסוקה משותפים, הסימון שנועד לעודד חרם יפגע קודם כל בעסקים המשותפים הללו. עשרות אלפי פלסטינים שנהנים מתנאי עבודה, שכר הולם וידע מקצועי במפעלים השונים ביו"ש הם הנפגעים הראשונים. עצוב שמתוך חוסר ידע, חוסר בקיאות וחוסר רצינות בוחרים בביה"ד האירופי לפגוע ביחסים הטובים ובאיכות החיים שהולכים ונרקמים ביהודה ושומרון. אני מצפה מהממשלה לפעול בכל דרך דיפלומטית וציבורית לגרום למי שצריך לחזור בו מההחלטה", אמר רביבי.

שר התחבורה וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא על ההחלטה ואמר: "‏באותו יום – אויבי ישראל מזכירים לנו את שאיפתם להשמידנו ואת תוצאות הבריחה מהטרור והפקרת השליטה בשטח, ובית המשפט האירופי מתייצב לצידם בצביעות וממשיך במסע דה-לגיטימציה להתיישבות ביהודה ושומרון. מוצרי יו"ש יסומנו בגאווה בתו איכות יהודי, ציוני, מוסרי וביטחוני".

‏סמוטריץ' קרא לנתניהו לפעול למתן לגיטימציה אמריקאית לשליטת ישראל ביהודה ושומרון בתגובה להחלטה: "אני קורא לראש הממשלה נתניהו, במסגרת התגובה להחלטת בית המשפט האירופי, לפעול מול הנשיא טראמפ לביטול חוות הדעת הישנה של מחלקת המדינה (חוו"ד הנסן) השוללת את חוקיותה של ההתיישבות ביהודה ושומרון".