השומרון ערוך לקליטת אלפי תושבי הדרום

    איתי גדסי No Comments on השומרון ערוך לקליטת אלפי תושבי הדרום

    ראש מועצת שומרון יוסי דגן עדכן את אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי כי המועצה האזורית שומרון ערוכה לקליטת אלפי אזרחים מהדרום והשפלה, באם יהיה בכך צורך

    צילום: רועי חדי
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, עדכן הבוקר את אלוף פיקוד העורף האלוף תמיר ידעי כי המועצה האזורית שומרון ערוכה יחד עם הישובים, לקליטת אלפי אזרחים מאיזור הדרום השפלה והמרכז באם יהיה צורך. זאת על פי התוכנית שאומצה עי פיקוד העורף ב 2009 ותורגלה במהלך השנים האחרונות.

    בעימותים קודמים בדרום, אירח השומרון משפחות משדרות ומהמועצות האיזוריות בעוטף עזה.

    התכנית מחולקת ל-3 מעגלים: מבני ציבור (מדרשות ומוסדות חינוך) בישובים, אירוח בבתי משפחות בשומרון וערי אוהלים (מודל גיאדמק במלחמת לבנון)

    "התכנית מקיפה את נתוני האירוח בשומרון ומסתמכת על היתרונות הבסיסיים שהשומרון מציע", מסביר יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "היתרון הראשון הוא פיזור האוכלוסיה בשומרון לעומת צפיפות האוכלוסיה בערי השפלה – גורם הסיכון המרכזי בירי טילים".

    דגן מוסיף ומסביר על היתרון של אזור השומרון: "היתרון המשמעותי ביותר הוא הקרבה של ישובי השומרון לרוב אזורי הארץ, מעפולה בצפון דרך אזור השרון וגוש דן ועד דרומית לנתב"ג – קרבה של בין עשרים דקות לריכוזי האוכלוסיה, המאפשרת נסיעה יומיומית למקומות העבודה ברחבי הארץ במקרה של פינוי עקב מצב חירום ארוך טווח".

    שיקול נוסף שמוסיף דגן, מסתמך גם על נוכחות הכפרים הערביים באיזור: "בנוסף ליתרונות שהוזכרו, מסתמכת התכנית גם על המצאותם על כפרים ערביים במרחב השומרון, דבר המצמצם את הסיכון לירי טילים על האזור".

    התוכנית לקליטת מפונים גובשה ע"י ראש מועצת שומרון יוסי דגן יחד עם אגף הבטחון של המועצה, כבר ב 2009, עוד כשהיה יועץ ראש המועצה, התוכנית הוגשה לסגן שר הבטחון הממונה על העורף דאז מתן וילנאי, והוא העביר אותה למשרד הבטחון ורשות החירום הלאומית ופיקוד העורף, שאימצו את התוכנית.

    בעקבות ההתפתחויות מול עזה, הנחה דגן את אגפי המועצה הרלוונטים לרענן את הנתונים ולהערך לקליטת מפונים בהתאם לצורך. כמו כן יצאו הודעות לישובים המעוניינים לארח תושבים מהדרום והשפלה.

    קליטת מפונים בשומרון תורגלה בעבר יחד עם פיקוד העורף. השומרון מסוגל לקלוט עד כחצי מליון בני אדם בכל המעגלים.



    0 תגובות