ההסלמה בדרום; הנחיות פיקוד העורף

    קובי פינקלר 1 Comment on ההסלמה בדרום; הנחיות פיקוד העורף

    פיקוד העורף מפרסם את הנחיותיו עקב המצב הביטחוני: באזורים דן וירקון ובעוטף עזה לא תתקיימנה פעילויות חינוכיות ואין לצאת לעבודה שאינה חיונית | עדכונים על צירי התנועה שיחסמו

    צילום: נועם רבקין פנטון / Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עקב המצב הביטחוני, פיקוד העורף פרסם שורה של הנחיות בעקבות הירי בדרום:

    על פי הנחיות פיקוד העורף, באזורים דן וירקון לא תתקיימנה פעילויות חינוכיות ואין לצאת לעבודה שאינה חיונית, כמו כן מותרת התקהלות עד 100 איש בשטח סגור בלבד.

    באזור השפלה ודרום השפלה – מקומות עבודה שאינם חיוניים יעבדו ללא הגבלות, והתכנסויות מותרות עד לקבוצות של עד 1,000 איש בשטח פתוח, וללא מגבלות בשטח סגור. כמו כן, לא יתקיימו לימודים במבנים יבילים או בבנייה קלה. ההוראות תקפות לכל מוסדות החינוך, ובכלל זה החינוך החרדי, שבו יש רבים בלומדים במבנים יבילים.

    בעוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב, דרום השפלה, והשפלה – לא תתקיימנה פעילויות חינוכיות ואין לצאת לעבודה שאינה חיונית, מותרת התקהלות עד 100 איש בשטח סגור בלבד.

    בנוסף, הוחלט על עצירת תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון לשדרות.

    רס"ן במיל' יצחק טסלר ממליץ להישמע להוראות פיקוד העורף: "סבב הלחימה הקודם בחודש אייר (מאי) המחיש פעם נוספת עד כמה הוראות פיקוד העורף מצילות חיים, ועד כמה ההקפדה עליהן עשויה למנוע אסון. יש לוודא עם הילדים היוצאים ללימודים שהם יודעים מה עליהם לעשות במקרה של אזעקה – להיכנס בזריזות אך בזהירות למרחב המוגן, לשהות בו עשר דקות, ולהישמע להוראות הצוות החינוכי".

    "מי שנמצאים בחוץ – צריכים להיכנס למבנה קרוב, בהתאם לזמן העומד לרשותם. אם אין מבנה בקרבת מקום, או אם נמצאים בשטח פתוח, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים".

    "חשוב לי להדגיש כי הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים, כפי שנוכחנו בהסלמות ובמבצעים קודמים בהם אנשים שנהגו על-פי ההנחיות הצילו את חייהם וחיי משפחותיהם. כמו כן, חשוב 'להזהיר הגדולים על הקטנים' ולהבין כי אסור בשום אופן להתקהל באירוע בו היתה נפילת טיל או רקטה. התקהלות מסכנת את התושבים עקב האפשרות לרסס ולנפלים. אזרחים גם נדרשים לא להימצא ברחבת הכניסה לבניין, מכוון שקיים סיכון לרסיסים והדף כתוצאה מנפילות טילים בסמוך לבניינים. הציבור נקרא להשאיר את דלת הכניסה לבניין פתוחה לטובת הציבור השוהה בחוץ".

    הנחיות בזמן נסיעה:

    רס"ן במיל' יצחק טסלר: "לגבי הנוסעים באוטובוס עירוני – במקרה של אזעקה, על הנהג לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות, אם יש מבנה קרוב שאפשר להגיע אליו בפרק הזמן העומד לרשותכם, ניתן לצאת מהרכב ולהיכנס אל המבנה. אם אין מבנה קרוב, על הנוסעים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. רק לאחר 10 דקות, במידה ואין אזעקה נוספת, ניתן להמשיך בנסיעה.

    "אשר לנוסעים באוטובוס בינעירוני – במקרה של אזעקה על הנהג לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה רק לאחר 10 דקות, במידה ואין אזעקה נוספת, ניתן להמשיך בנסיעה".

    למי שנוסעים ברכבם הפרטי ושומעים אזעקה, הוראות פיקוד העורף קובעות כי יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב.

    טסלר: "אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה תוך פרק הזמן העומד לרשותנו – יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. במקרה שלא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין 10 דקות. יודגש כי אין לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי".

    מפיקוד העורף נמסר גם, כי לאור הערכת המצב הוחלט בצה"ל על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה, האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים: כביש מס' 4 – מצומת זיקים ועד צומת נתיב העשרה. כביש מס' 34 – מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז. כביש מס' 232 – מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה. כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת "קובי" בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים ע"ש אסף סיבוני ז"ל, גבעת נזמית, וגבעת "הפרש הבודד".

    לסיום, טסלר מבהיר כי בכל שאלה ניתן לפנות למרכז המידע הטלפוני של פיקוד העורף, שמספרו 104, או באמצעות הודעת טקסט לטלפון 052-9104104.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תודה על פעולתכם הכל כך חשובה לעורף