השר לוין בריאיון: "חוק הצבעה ישירה איננו ריאלי"

    אסתי פלד No Comments on השר לוין בריאיון: "חוק הצבעה ישירה איננו ריאלי"

    השר יריב לוין ראש צוות המשא ומתן בריאיון ל'מהדורה המרכזית' תקף את האפשרות להקמת ממשלה בתמיכת הערבים, "מקומם בכלל לא בכנסת ועכשיו הם מקבלים לגיטימיות מכחול לבן. זה לא נתפס" | על מינוי בנט לשר הביטחון: "הייתה לי ביקורת רבה על התנהלותו, אבל הוא יתמתן. ייתכן ונגלה שמדובר במינוי מוצלח"

    צילום: פלאש 90
    10:06
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ סוכות מבטיח: "לא נפר את הברית עם החרדים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר צוות המשא ומתן של בלוק הימין-חרדים השר יריב לוין התראיין הערב (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, טען כי הפגישות המו"מ מול כחול לבן היו המוזרות ביותר שפגש בכל המו"מ הפוליטי שהשתתף בו, "כרגע לא מתנהל מו"מ, היו בפגישות בודדות. הדרישות של כחול לבן שהוצגו בפניי היו גם הדרישה להיפרד מגוש הימין, וגם שגנץ יהיה ראשון ברוטציה".

    אבל יתרה מכך, אומר לוין, "הם הודיעו לי שגנץ יהיה ראה"מ הקואליציה תעביר חוק שיוביל את נתניהו לנבצרות, ובכך תמנע הרוטציה לחוליטין, וזה חלק מתנאי הסף".

    על יוזמת דרעי אומר לוין: "חוק הצבעה ישירה אינו ריאלי לחלוטין. הוא דורש חקיקת חוקים נוספים כדי למנוע מצב שיש רא"מ מכהן עם כנסת לעומתית, ובכך הכנסת תהיה משותקת".

    על האפשרות שכחול לבן יקימו ממשלה עם הערבים אומר לוין, "הם אמרו בפגישות שכל האופוציות על השלחן. אין מדינה בעולם שיש לה נציגים של המיעוט, שמקבלים הוראות מאבו-מאזן וקוראים להחרמת המדינה וחותרים תחת קיומה כמדינה יהודית. גם ליברמן אמר את זה ועכשיו הם מקבלים לגיטמיות מכחול לבן זה לא יאומן".

    מינוי בנט לתפקיד שר הביטחון: "צריך לומר בגילוי לב שהימין החדש היה עלול להתפתות להצעות המפתות מאוד שבכחול לבן הציעו להם. הוא רצה מאוד לקבל את תיק הביטחון מתוך ידיעה שזה הסדר זמני. בנוסף צריך לזכור שאני הייתה לי הרבה ביקורת עליו, אבל הוא עבר שינוי מהפרחת סיסמאות היום הוא יותר שקול ופחות מתלהם. ולגבי בנט אף אחד לא מטיל ספק בכישורים שלו ואולי לבסוף יתברר שמדובר במינוי מוצלח".



    0 תגובות