ח"כ אבוטבול קורא לחרם צרכנים על עסקים מחללי שבת: "שינוחו בחול"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אבוטבול קורא לחרם צרכנים על עסקים מחללי שבת: "שינוחו בחול"

    ח"כ משה אבוטבול קרא בשדולה למען השבת לרכוש רק מעסקים שומרי שבת. לדבריו, "לא ניתן לקנות אצל אותם חנויות שנותנות סטירה לאבינו בשמיים בחילול השבת שלהם"

    משה אבוטבול צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) במהלך נאומו בשדולה למען השבת קרא לקנות רק אצל שומרי שבת "הצורך בשמירת השבת במרחב הציבורי הוא גם עבור הנוער בישראל לחנכם שידעו על מהות השבת שהיא יסוד היהדות. ואני שואל: איך הורים שאינם שומרי תורה ומצוות וירצו להסביר לילדיהם מהי השבת ואיך היא נראית, איך יעשו זאת? אם אפילו במרחב הציבורי ולא רק הפרטי יש חילול שבת".

    לדבריו, "ראינו מנהיגים שלא שמרו תורה ומצוות ואעפ"כ קראו והפצירו לשמירת השבת במרחב הציבורי, דוגמת: ראש העיר הראשון בתל אביב ד"ר מאיר דיזנגוף, וכן המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק".

    אבוטבול הציע, "אם אנחנו שומרי התורה והמצוות נתחזק בשמירת השבת ונקנה ונכנס למקומות ולאתרי בילוי רק של שומרי שבת, אזי תהיה התעוררות גם בצד שכנגד והם יבינו באופן ברור כמה שהשבת חשובה לנו, וגם ידעו היטב שאצלנו הכלל הוא: שמי שעובד בשבת… נח ביום חול". אמר אבוטבול.

    עוד הוסיף, "הדבר ברור ומובן כמו שאדם לא נכנס לקנות בחנות כשיודע שבעל החנות נותן סטירת לחי לאביו בכל פעם שאביו בא לרכוש שם – כך גם כן לא ניתן לקנות אצל אותם חנויות שנותנות סטירה לאבינו בשמיים בחילול השבת שלהם".

    אבוטבול סיפר על ההצלחה בכהונתו כראש עיר בית שמש אז הצליח לסגור את העסקים בשבת, "בבית שמש פעלתי רבות לשמירת השבת במרחב הציבורי ואני שמח שכל החנויות בעיר סגורות בשבת. אפילו סניף רשת מקדונלדס שהיתה פתוחה בשבת – לאחר מחאה שארגנתי עם כ7000 תושבים שבאו לתפילת מוסף בשבת בסמוך לסניף, ובמסע הידברות עם ראשי ביג – הסניף נסגר בשבת, ואף הפך לכשר".

    לסיום קרא אבוטבול, "אני קורא מכאן למנהלי המוסדות התורניים בפרט, ולציבור המסורתי בכלל, להקפיד לקחת את התלמידים במוסדות אך ורק למקומות שומרי שבת, וכן להתחזק ולרכוש רק במפעלים ובחנויות שומרי שבת".



    0 תגובות