מרגש: צוות בית החולים התגייס לקיים את ברית המילה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מרגש: צוות בית החולים התגייס לקיים את ברית המילה

    אחות בבית החולים הבחינה ביולדת צעירה שעינה עצובות לאחר הלידה. לאחר שיחה מלב אל לב, היא הבינה שהאישה, עולה חדשה אין לה אמצעים לערוך ברית מילה כיאות. אך דבר לא עמד מול האחות שהתגייסה וגייסה את כל צוות בית החולים עם הרב, שהוציאו אל הפועל אירוע מיוחד ומרגש

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הברית שלא תשכח: היום (שני) בהדסה הר הצופים, אף עין לא נשארה יבשה. חגיגת ברית המילה שהתקיימה בין כותלי בית החולים יצאה אל הפועל בזכות ההתגייסות הנרחבת של צוות בית החולים במחלקת יולדות, הרתמות רב המרכז הרפואי ושירותי המטבח בהדסה.

    לפני כשבוע, הגיעה אל מחלקת היולדות אם צעירה שעלתה לארץ לפני מספר שנים יחד עם בעלה, ללא משפחה וללא חברים. לאחר הלידה שמה לב, פלורה בן חמו, ראש מדור יולדות בהדסה הר הצופים, למצוקה הכספית בה נמצאת היולדת. והיא מיד גייסה את כל הצוות לערוך את ברית המילה.

    פלורה סיפרה על הפגישה עם היולדת שהביאה לקיום הברית, "כבכל יום עבודה רגיל אני מחלקת תעודות לידה ליולדות במחלקות ובאחד החדרים פגשתי יולדת שפניה עצובות. אני רואה יולדות כל יום כבר 30 שנה, העצבות שראיתי והעיניים הטרודות שלה לא נתנו לי מנוח. ניגשתי אליה בעדינות ושאלתי אם הכל בסדר אצלה, התיישבתי כדי לדבר והיא שאלה בעיניים דומעות, האם אנחנו עורכים בבית החולים טקס ברית מילה".

    פלורה המשיכה לספר, "ידעתי שאנחנו לא עורכים בבית החולים ברית מילה כדבר שבשגרה, אבל משהו בשאלה שלה משך ממש את תשומת ליבי וביקשתי שתספר על עצמה . התברר לי שמשפחה שלה חייה באתיופיה והיא עלתה לבד לארץ יחד עם בעלה, אין לה מכרים או בני משפחה כאן, איתם יכולה לחגוג ושישתתפו בשמחתה והקושי הכלכלי מעיב אף הוא על השמחה".

    למשימה התגייס רב בית החולים, הרב משה קליין,  לאיתור מוהל בהתנדבות. הוא פנה לארגון "בנועם" בכדי למצוא מוהל שיסכים להגיע בשליחות מלאה ולערוך את ברית המילה לילד לרך הנולד, והיה המום מן התגובות.

    "בבת אחת קיבלתי לידיי שמות רבים של מוהלים המוכנים לבוא בשמחה ובהתנדבות מלאה", מספר הרב קליין, "וכאשר נבחר הרב עופר רודה, האחרים חשו אכזבה גדולה שלא הם ישתתפו בשמחה הגדולה והמיוחדת אצלנו. זהו עם ישראל בתפארתו, המתגייס למען האחר, המבקש להעניק ולתת מעצמו פשוט לשם הנתינה וללא שום תמורה".

    האירוע המרגש נערך בבית הכנסת שבהדסה הר הצופים, וצוותי בית החולים היו לאורחי הטקס. צוות המטבח דאג לכיבוד מרשים ואנשי התפעול לא חדלו מלעבוד ולטרוח מסביב, לקשט ולארגן. השמחה וההתרגשות ניכרה על פני ההורים הטריים, שהודו לכולם בעיניים נוצצות.

    "זה היה מאוד מרגש", מספרת פלורה. "האנושיות, התרומה, לראות הרבה מעבר למצב רפואי של המטופל, כולם התגייסו בכל המרץ והכוח. צוות בית החולים סייע ועטף את הזוג בכל הנדרש על מנת שהברית תהיה שמחה ומשפחתית. עובדים רבים הגיעו שימחו את הזוג והעניקו אהבה ואחווה".

    הרב עופר רודה, המוהל סיפר על הברית המיוחדת: "מצוות מנהג הברית היא כה גדולה, ואנחנו זכינו להשתתף ולהיות חלק מהמצווה. אני מאוד שמח לקחת חלק מהטקס זוהי זכות גדולה לנו ולכל המארגנים".



    0 תגובות