- רדיו קול חי - -

בן גביר: "לא יהיו בחירות; ליברמן יתקפל"

עורך הדין איתמר בן גביר יו"ר מפלגת "עוצמה יהודית" שוחח היום (ראשון) עם איתי גדסי במהדורת הבוקר. בן גביר ברך על מינויו של נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון על אף חילוקי הדעות ביניהם: "מינוי מתאים ונכון לעת הזאת", עם זאת בן גביר מסתייג ומטיל ספק בנכונותו של בנט לשנות דרמטית את האסטרטגיה הביטחונית של ישראל: "לא יודע כמה בנט ישנה את מדיניות הביטחון של מדינת ישראל".

בן גביר התייחס לאמירותיו השליליות לגבי בנט: "מה שאמרנו על בנט ושקד שהם עשו 'אקזיט' על הציונות הדתית לא נאמר כהתרסה, אלא כעובדה". בן גביר מוסיף כי "בנט מתאים לליכוד, הוא מנסה להיות חיקוי של נתניהו".

בהתייחסו למצב הציונות הדתית הציע בן גביר לקיים פריימריז פתוחים בציונות הדתית כולה, וכן טען ש"עוצמה יהודית" היא המפלגה הגדולה בציונות הדתית כיום: "מציע לקיים פריימריז של כל הציונות הדתית. הבית היהודי שווה מנדט וחצי, האיחוד הלאומי בקושי מנדט, אנחנו המפלגה הגדולה בציונות הדתית – 80 אלף קולות".

בדבריו מעריך בן גביר שליברמן יתקפל, ולא יתקיימו בחירות נוספות בקרוב: "לא חושב שיהיו בחירות מחר בבוקר או עוד שבוע. ליברמן יתקפל בסוף".

בן גביר חוזר ומפרט את הצעתו לערוך פריימריז כלליים: "פריימריז פתוחים בציונות הדתית לראשות המפלגה, ולמיקומים של מפלגה מאוחדת – יציל את הציונות את הדתית ואת גוש הימין עולו".

לסיום אומר בן גביר כי "נכון לטובת מדינת ישראל להוריד את אחוז החסימה".

כזכור מפלגת "עוצמה יהודית" התמודדה בבחירות האחרונות ברשימה עצמאית, ולא התאחדה עם רשימת "ימינה" שייצגה את הציונות הדתית, "עוצמה יהודית" קיבלה 83,609 קולות שהם 1.88% אחוזים מסך הקולות הכשרים ולפיכך לא עברה את אחוז החסימה.