שוטרי מג"ב תקפו תושבים ביצהר "אין לכם מצלמות בשבת"

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on שוטרי מג"ב תקפו תושבים ביצהר "אין לכם מצלמות בשבת"

    שוטרי מג"ב היכו ותקפו במהלך ליל שבת תושבים בגבעת קומי אורי ביצהר. מחט שומרון שהוזעק למקום הוציא את השוטרים התוקפים מהיישוב ופרטיהם הועברו למח"ש

    יצהר צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלימות משטרתית חמורה במהלך ליל שבת ביצהר. סמוך לשעה 20:30 תקפו שוטרי מג"ב באלימות קשה שני בעלי משפחות והורים לילדים משכונת קומי אורי שביצהר, בזמן שחלפו בשכונה ליד המבנה בו שוהים השוטרים.

    לאחר שהשוטרים ווידאו כי אין בידי התושבים טלפון סלולרי בשל קדושת השבת, החלו להכות אותם באגרופים ובעיטות.

    מעוצמת האלימות, התושבים המוכים החלו לצעוק. "היינו במהלך סעודת השבת, ושמענו צרחות איומות", סיפר א', תושב המתגורר בשכונה מרוחקת מאות מטרים ממקום האירוע. "עזבנו הכל ורציתי למקום כדי לבדוק מה קרה". עשרות תושבים מכל האזור, בהם גם חברי הנהגת היישוב, הגיעו לשכונה בתוך דקות.

    ברגע שהגיעו תושבים למקום, השוטרים עצרו את האלימות והיתממו כאילו לא אירע דבר, אך איימו באלימות על עשרות התושבים הנסערים באם לא יעזבו את המקום.

    מפקד חטיבת שומרון, אל"מ שגיב דהן הגיע למקום, ולאחר שיצר שיח עם התושבים, הבין את חומרת האירוע.

    לאחר שהמח"ט צפה בתיעוד שצילמו השוטרים, והבין את היקף האלימות שהופעלה ללא הצדקה, החליט על הרחקת ארבעה שוטרים מהמקום באופן מיידי, ובכך הצליח להרגיע את הרוחות.

    במהלך יום השבת הגיעו עשרות רבות של משפחות מיצהר, לקיים את תפילות השבת במקום ולתמוך במשפחות השכונה, כמחאה נגד אלימות השוטרים.

    בהנהגת יצהר הגיבו לאירוע בתחושות קשות: "אנו בטוחים שמערכת הביטחון תמצה את הדין עם השוטרים האלימים. כמו שהתרענו מראש, הנוכחות של בסיס מג"ב בלב שכונה כצעד של ענישה קולקטיבית, יוצרת שוב ושוב אלימות והטרדות מצד השוטרים כלפי אמהות, ילדים, ובעלי משפחות. יש להוציא את הבסיס מהשכונה לאלתר".



    1 תגובות

    מיין תגובות