מכינים את המזגן לחורף יעיל וחם יותר

    עפר גדנקן No Comments on מכינים את המזגן לחורף יעיל וחם יותר

    המזגן האיכותי והיעיל ביותר, עשוי להפסיק לספק לנו את הדרישות, אם לא נדע לתחזק אותו נכון. כמו בכל דבר, גם מזגן דורש תחזוקה, וכמו שמתכוננים לחורף, בין אם בצורת חיסונים, נטילת ויטמינים או זיפות הגג, גם את המזגן עלינו להכין – על מנת לקבל תוצאה אפקטיבית של חימום נכון ויעיל, ולהצליח גם לשמור על הכסף שלנו, עד כמה שהדבר אפשרי.

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מומחי ענקית המיזוג, 'אלקטרה', עושים לכם סדר לקראת בוא החורף – כי למכור מזגנים מעולים זה באמת לפני הכל, אך ב'אלקטרה' שמים דגש על סיוע לתחזוקה נכו  נה, במטרה שהצרכנים ירגישו את האפקטיביות מכל הבחינות.

    אז איך מתכוננים נכון?

    • ניקיון: כמו בכל דבר, גם מסנני האוויר של המזגנים דורשים ניקיון. מדובר בפעולה פשוטה שכן המסננים ניתנים לשליפה די בקלות וכך גם הניקיון שלהם. "מסנני האוויר משפיעים מאוד על חימום", מסבירים מומחי 'אלקטרה', "ולכן הניקיון שלהם לפני בוא החורף חשוב. ברגע שהם סתומים, המזגן מתקשה לפעול, מה שמשפיע גם על מידת היעילות וגם על חשבון החשמל כמובן".
    • תקינות: בדיקות תחזוקה וניקוי של 'מחליפי חום' חיצוניים ופנימיים הכרחיים מעת לעת. ביחידה החיצונית יש לבחון את מחליף החום מאחור ולוודא שאין חסימות לכניסת אוויר, כגון צמחיה, ניירות, ניילונים, או במסתורי כביסה שהיא אינה צמודה אליו. ביחידה הפנימית, לאחר שהסרנו את המסננים, יש לבחון ויזואלית אם מחליף החום נקי. במידה וניכרת סתימה, מומלץ להזמין טכנאי לשם ניקיון. בדיקות שגרתיות אלו מפחיתות עלויות תיקונים בהמשך.

    הפעלה נכונה של מזגן במצב חימום

    • הזרמת האוויר כלפי מטה – ידוע שאוויר חם קל מאוויר קר ולכן לא ירד מעצמו כלפי מטה. על מנת לשפר את החימום במפלסים בהם אנחנו יושבים / ישנים, מומלץ מאד לכוון את מדף האוויר כלפי מטה ולאלץ את האוויר לזרום כלפי מטה.
    • כיוון טמפרטורה נוחה – אוויר חם מדי גורם להרגשה של יובש ולאי נוחות. מומלץ לשמור על טמפרטורה של 22-24 מעלות בחדר מגורים ועל 20-22 מעלות בחדרי שינה. שמירה על טמפרטורות אלו גם יקנו חיסכון בצריכת החשמל.
    • מצב I FEEL: נועד בעיקר לשפר את הרגשת החום בגבהים בהם אנו יושבים או ישנים. במצב I FEEL המזגן מתפקד על פי רגש הטמפרטורה הנמצא בשלט רחוק, הנמצא בקרבתנו. בהרבה מאוד מקרים ובמיוחד בחללים גדולים – כמו חדר האורחים (סלון) ובמיוחד כשזרם האוויר החם אינו מופנה כלפי מטה, האוויר החם חוזר למזגן בשכבות הגבוהות של החדר. המזגן "חושב" שמספיק חם ומפסיק את פעולת החימום מוקדם מדי. אך למטה עדיין קר. תפעול המזגן במצב זה מצמצם משמעותית בעיה זו.


    0 תגובות