החמצן של העמותות מתעכב: "אישור החזרי המס על תרומה לעמותה תקוע בכנסת"

    אסתי פלד No Comments on החמצן של העמותות מתעכב: "אישור החזרי המס על תרומה לעמותה תקוע בכנסת"

    אין ממשלה ופעילות הרווחה נפגעת: יועצת לארגוני חסד חיה יוסוביץ' ורו"ח אביגיל שקוביצקי בריאיון ל'מהדורה המרכזית' חשפו את הפגיעה בעמותות וארגוני החסד: סעיף 46 המכיר בתרומה לארגון בהחזרי המס לא מאושר לארגונים חדשים בגלל חוסר תפקוד ממשלתי. "יש בסביבות 60 עמותות לפני זמן ובוודאי שהמספרים רק גדלו. מדובר על מיליונים של תרומות של בריאות ורווחה"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההפסד הגדול של העמותות: אדם התורם תרומה כספית לעמותה, יש באפשרותו לקבל החזר מס על סך התרומה שנתן לארגון/עמותה המוכרת לפי סעיף 46. מדובר באחד התקנות של מס הכנסה, שממריצות אנשים רבים לתרום לעמותות, על דעת שיקבלו את התרומה חזרה בהחזר המס.

    היום, בגלל חוסר היציבות הפוליטית ובהיעדרותה של ממשלה חדשה. וועדת הכספים לא אישרה את העמותות החדשות הנצרכות לקבל את ההכרה בסעיף 46. ולכן ארגונים ועמותות שמחכים לאישור, סופגים נזקים כספיים כבדים. ב'מהדורה המרכזית' נחשף השבר הגדול בעמותות.

    חיה יוסוביץ יועצת לארגונים ואביגיל שקוביצקי רו"ח, התראיינו ל'מהדורה המרכזית' והסבירו על ההפסד הגדול של הארגונים ועמותות מהעבודה היומיומית מול אותם ארגונים.

    יוסוביץ הסבירה על רשימת ההמתנה, "יש בסביבות 60 עמותות לפני זמן ובוודאי שהמספרים רק גדלו. מדובר על מיליונים של תרומות של בריאות ורווחה. התורמים והקרנות לא יתנו אם הם לא מקבלים החזרי מס. וזה משפיע על כולם בכל המעגלים".

    רו"ח שיקוביציקי מסבירה על ההליך לקבלת סעיף 46: "מדובר רק על עמותות חדשות. הם נבדקות שאכן הן פונות לציבור הרחב. ומבדקים כספיים. היום ההליך יותר פשוט והאישור יכול להתקבל תוך חודשים ספורים, לאחר שעברו את כל המבדקים ועד שרשות המיסים מאשרת ואז זה עובר לוועדת הכספים. התקציב המשמעותי של העמותות הוא לפי סעיף 46 וזה תקנה תקציבית ולכן זה עובר דרך וועדת הכספים".

     

     



    0 תגובות