פרשת חפץ; סמוטריץ' לאוחנה: מנה וועדת בדיקה

    איתי גדסי No Comments on פרשת חפץ; סמוטריץ' לאוחנה: מנה וועדת בדיקה

    שר התחבורה בצלאל סמוטריץ פנה לשר המשפטים אמיר אוחנה בדרישה למנות ועדת בדיקה שתבדוק את התנהלות מערכות התביעה והייעוץ המשפטי לממשלה, בעקבות פרשת עדות ניר חפץ וממצאים אחרים

    צילום: Miriam Alsterl/Flash90
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות אירועי הימים האחרונים, פנה אמש שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לשר המשפטים אוחנה בבקשה שימנה וועדת בדיקה חוקרת שתבדוק את התנהלות מערכות התביעה והייעוץ המשפטי לממשלה, ובראשה יעמוד שופט בדימוס.

    כזכור, בימים האחרונים נחשפו פרטים מזעזעים אודות אופן חקירת עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ. על פי הפרסומים, העדויות של חפץ בתיק שמוגש כנגד ראש הממשלה נתניהו – לא נכונות לכאורה, ואף הוצאו מחפץ באיומים, ובנקיטת שיטות שלא מקובלות בחקירה שאינה נוגעת לחיי אדם, לכאורה.

    במכתבו לשר אוחנה, כתב סמוטריץ': "כאזרח מן המניין אני חייב לומר כי אני מודאג. אני מודאג ממציאות בה נראה כי גורמי אכיפת החוק, אלו שבידם הפקידו אזרחי ישראל את הכוח לחקור ולהעמיד לדין, משתמשים בו לרעה. נראה כי אין הם בוחלים בשום אמצעי להשגת המטרות שסימנו לעצמם, תוך פגיעה בזכויות אזרח ונחקר מינימליות ובטוהר ההליך המשפטי".

    עוד הוסיף כי ככל הנראה, "אין אסור מתיר את עצמו מבית האסורים" והמערכת וראשיה אינם מסוגלים לבצע את הבקרות הפנימיות הנדרשות ולתקן את הטעון תיקון. ייתכן כי הדבר נובע מכך שהם חשים מותקפים, ועל כן הם מתקפדים יותר ויותר בתחושת מגננה, שאינה מתאימה למערכת המחוייבת בשקיפות ובמתן דין וחשבון לציבור ולנבחריו".

    השר חתם את מכתבו וכתב כי דווקא בימים אלה, הציבור נושא אלינו עיניים, ובייחוד אליך, לשר המשפטים, שהמערכות הללו על הפגמים נמצאות תחת אחריותו.



    0 תגובות