ביהמ"ש העליון פסק: עומר שאקר יעזוב את ישראל בתוך 20 יום

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ביהמ"ש העליון פסק: עומר שאקר יעזוב את ישראל בתוך 20 יום

    בית המשפט עליון דחה את עתירתו של עומר שאקר פעיל תנועת ה BDS, והותיר על קנה את עמדת המדינה, שאקר יאלץ לעזוב את ישראל בתוך 20 יום

    בית המשפט העליון
    בית המשפט העליון צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביהמ"ש העליון הודיע לפני זמן קצר, כי הותיר על קנה את החלטת שר הפנים, אריה דרעי, והשר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, בעניינו של פעיל ה-BDS, עומר שאקר. ההחלטה, שלא לאשר את המשך שהייתו של שאקר בישראל, התקבלה בהתאם לתיקון לחוק הכניסה לישראל, על רקע פעילותו המתמשכת והרציפה לקידום חרם, משיכת השקעות והטלת סנקציות על ישראל (BDS).

    כזכור, לפני מספר חודשים הגיש עומר שאקר, המשמש כמנהל תחום ישראל והרשות הפלשתינאית בארגון Human Rights Watch, ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, לפיה אין לאשר את המשך שהייתו בישראל. "בחינת מעשיו והתבטאויותיו של העותר, מובילה למסקנה כי לא זו בלבד שלא הוכיח כי זנח את פעילותו לקריאה לחרם על ישראל, אלא כי אותה אג'נדה ברורה, נשקפת ממעשיו ומהתבטאויותיו גם מאז נכנס אל הארץ באשרה, כך שהחשש מניצול השהות בארץ לעידוד פעילות חרם התממש הלכה למעשה", לשון החלטת המחוזי.

    כאמור, בפסיקתו היום, בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה לפיה על הערעור להידחות, שכן "תכליתו היא אחת – להזמין את ערכאת הערעור להיכנס בנעליה של הערכאה הדיונית ולהתערב בקביעותיה העובדתיות".

    ביהמ"ש המחוזי חקר את עניינו של שאקר תחת המסננות שקבע בית המשפט העליון בעצמו אך לאחרונה. מדובר בפעיל חרם העונה לתבחינים שבחוק הכניסה לישראל, שכן הוכח כי פעילותו הינה מתמשכת ו"מאז כניסתו לארץ המערער לא הניח את חרבו", כך לפי עמדת המדינה.

    "מלבד התמיכה השיטתית בתנועת ה-BDS עובר לתחילת עבודתו בארגון, הרי שגם התנהלותו מול FIFA, וגם קריאותיו החוזרות ונשנות להחרמת נכסים ישראליים באזור, מבוססות על שלילה גורפת של לגיטימיות ההתיישבות הישראלית. בנסיבות אלה, אין מקום להתערב בקביעת הערכאה הראשונה לפיה מדובר בחרם שהוטל רק מחמת הזיקה לאזור – להבדיל מהתנהלות קונקרטית של גוף כזה או אחר – כך שהחלטת השר אינה חורגת מגבולות סמכותו", צוין היום בפסק הדין.

    השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן ברך על ההחלטה ואמר: "אני מברך על החלטת בית המשפט העליון שקיבלה את עמדת משרדי ועמדת שר הפנים, שאין לתת אשרת עבודה לפעיל חרם זר שרוצה לפגוע בישראל ואזרחיה. עומר שאקר הוא פעיל BDS המנצל את שהייתו בישראל כדי לפגוע בה מתוכה ואף מדינה שפויה לא הייתה מאפשרת זאת. מדינת ישראל רואה חשיבות רבה בפעילות ארגוני זכויות אדם אמיתיים, ואף מעניקה מידי שנה מאות אשרות שהייה לפעילי זכויות אדם וגם ארגון HRW יוכל למנות נציג אחר בישראל במקומו של שאקר ולכן כל טענות השמאל הקיצוני בנושא זה הן שקריות ואחיזת עיניים", אמר ארדן.



    0 תגובות