40 מיליון: תקציב מיוחד להיערכות בתי החולים לחורף

    איתי גדסי No Comments on 40 מיליון: תקציב מיוחד להיערכות בתי החולים לחורף

    בשורה בוועדת הכספים: האוצר יקצה למשרד הבריאות 40 מיליון ש"ח להערכות חירום לחורף, הכסף צפוי לתת מענה לתגבור מוקדים בקהילה, והארכת שעות פעילות, לטיפולי בית לאוכלוסיות בסיכון, לתגבור חדרי המיון, ועוד

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים מקיימת כעת דיון בהשתתפות סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן לעניין תוספת תקצוב למערכת הבריאות במסגרת היערכותה לחורף, והמדיניות לגבי סל התרופות.

    בפתח הדיון היום (שני) בועדת הכספים הודיע סגן השר יעקב ליצמן כי הושג סיכום עקרוני הבוקר עם האוצר על הזרמת תקציב חירום.

    יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני בדבריו בדיון: "הדיון הזה התחיל בכך שיש אמירה של משרד הבריאות, של המנכ"ל, שעם 40 מיליון ₪ שהתקבלו בסיכום עם האוצר, אפשר להיערך לחורף. במידה ולא יוקצב הכסף, תהייה סכנה לבני אדם. במצב בו אנו היום, אין ממשלה, אין קואליציה, אין כנסת. תמונת המצב שאנחנו עלולים להגיע למצב שלמדינה נורמלית ומסודרת אסור לה להגיע לשם, והדיון הזה מתקיים על רקע הדברים האלה. זה לא תלוי בשר הבריאות, אלא במצב בו המערכת נמצא".

    סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן קבל בפני הועדה על כך שלמשרד הבריאות לא מסופק תקציב גדול די צורכו: "במערכת הבריאות זה לא חדש, זה לאורך כל השנים, כל פעם בתת תקצוב. 3 מיליארד שקל אמורים להיכנס למערכת הבריאות, ולתת מענה לכל מיני צרכים. הדבר הראשון זה סל התרופות, להעלות אותו, ועוד דברים. כרגע אין ממשלה, אז הכל עומד. מה שכן קרה, אני לא הסכמתי למחוק את הסל. סל התרופות נותן מענה בהרבה כסף לחולים, יהיה סל. הבטחנו הסל לא יפחת מ-500 מיליון שקל, זה מה שהיה בשנתיים האחרונות, שר האוצר אמר את זה גם בקולו. הורתי למנכ"ל לנהל את הסל כאילו יש לנו 500 מיליון שקל, אני בטוח שכל שר אוצר יקבל את זה, אני מקווה שזה יעלה ל-700 מיליון שקל".

    סגן השר הוסיף כי הושג הבוקר סיכום עקרוני עם האוצר, שאמור להיסגר ביומיים הקרובים: "לעניין החורף, הבעיה היא חדרי מיון בעיקר. משרד הבריאות בכל מיני בתי חולים ברחבי הארץ, החליט לבנות חדרי מיון חדשים, חלקם כבר החלו לפעול. אנחנו בהיקף הזה עושים. לא אומר לכם שאני מרוצה, אבל אנחנו פועלים ככל שניתן. הבעיה שאין תקציב כרגע, שר האוצר הביא 40 מיליון ₪, אני חושב שנגיע להסכם בתוך יום יומיים לשימושים בכסף, ישבנו היום על הנושא".

    לעניין החיסונים ציין סגן השר כי אלה "התעכבו השנה בגלל ארגון הבריאות העולמי, הוא צריך לומר איזה זן נכון לחיסון, בסופו של דבר הם החליטו, הגיע רבע אחד, השבוע יגיע הרבע השני, שבוע הבא יגיעו עוד. אנחנו צופים חורף לא קל, לא נעבור לסדר היום על אי חיסון מצד אוכלוסיות".

    מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב הציג בפני הועדה את תכניות משרד הבריאות לחורף, ואמר כי הכסף צפוי לתת מענה לתגבור מוקדים בקהילה, והארכת שעות פעילות, לטיפולי בית לאוכלוסיות בסיכון, לתגבור חדרי המיון, כוח אדם (רופאים ואחיות) ופתיחת צוואר בקבוק (דימות, מעבדות).



    0 תגובות