הערכה בישראל: ירי הרקטות בגלל סכסוך פנימי בג'יהאד האסלאמי

    קובי פינקלר No Comments on הערכה בישראל: ירי הרקטות בגלל סכסוך פנימי בג'יהאד האסלאמי

    הערכה במערכת הביטחון: האירוע אמש לא יתפתח. במקביל וכדי לא ליטול סיכונים, נפרסו סוללות הגנה אוירית

    צילום: פלאש 90
    15:47
    16.04.24
    אתר קול חי No Comments on "איך סידרת את זה?": מרן הרב אלבז בקטע אדיר מחידון ההלכה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יממה אחרי שיגור 10 הרקטות לעבר ישובי עוטף עזה, ההבנה במערכת הביטחון היא שמדובר בסיכסוך פנימי בתוך הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, כשמפקד החטיבה בארגון הטרור מוחמד אבו בטא מנסה ליצור הסלמה מול החמאס באמצעות ירי לעבר שטח ישראל.

    בתום דיון בטחוני ההערכה היא שלא מדובר באירוע שיתפתח ויחד עם זאת בצה"ל לא לוקחים סיכונים ופרסו מערכות הגנה אוירית במרחב תוך כדי ידיעה ברורה שהאירוע לא הפתיע איש כשמספר דקות אחרי השיגורים המפקדים היו כבר בשטח ונתנו הוראות לכוחות בשטח.

    נזכיר כי אמש נורו עשר רקטות בשלושה מטחים שונים ושמונה מהן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. בית בשדרות ספג פגיעה ישירה, בני הבית הספיקו להכנס למרחב המוגן ולא נפגעו.
    חמישה בני אדם הוגדרו נפגעי חרדה והם טופלו על ידי מד"א. עוד שלושה נפצעו לאחר שנפלו כשרצו למרחב מוגן, ביניהם פצועה קל בת 65, שפונתה לבית החולים ברזילי.

    בתגובה מטוסי קרב של צה"ל תקפו מגוון רחב של יעדי טרור בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה.



    0 תגובות