רב ביהכנ"ס: "אריה דרעי התפלל איתנו בדמעות" • האזינו

    דוד קליגר No Comments on רב ביהכנ"ס: "אריה דרעי התפלל איתנו בדמעות" • האזינו

    רב בית הכנסת 'חניכי הישיבות' בקרית יובל בשיחה עם הרב משה בן לולו על הרס בית הכנסת שנמנע אתמול • האזינו

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות נסיון הרס בית הכנסת בקרית יובל, שוחח הרב משה בן לולו בתוכנית 'הפוך על הפוך' עם רב בית הכנסת הרב יהודה דיין, ראש קהילת "חניכי הישובות" בית וגן-קרית יובל.

    בשיחה מספר הרב דיין על כל מה שקרה ועל הפניות הנשנות וחוזרות לעירייה על ההקצאה, ועל כך שגם המבנה שנבנה נבנה בהסכמת התושבים, הרב דיין סיפר על כך שהשר אריה דרעי גם הגיע לביקור במקום לפני תקופה ויצא מהתפעלות מהפעילות במקום, וממש הזיל דמעות של התרגשות.

    אמש כזכור ניסו פקחי העירייה להרוס את המבנה ובעקבות פעילותם המבורכת של חברי העירייה ההרס נדחה.

    האזינו:

    מעיריית ירושלים נמסר בתגובה:
    "עיריית ירושלים שמה לעצמה בראש סדר העדיפויות למצוא פתרונות לצורכי הקהילות השונות ולמלא חוסרים של שנים ארוכות. רק בתקופה האחרונה קיבלו הן הקהילה האשכנזית והן הקהילה הספרדית הקצאה במתחם האנטנה לבניית בתי כנסת, שאמורים לתת מענה אופטימלי לצורכי הקהילות באזור. למרות ההקצאות הנ"ל, הגיעה לעיריית ירושלים בקשה להקצאה נוספת עבור קהילה ספרדית נוספת שהגישה בקשה לבניית מבנה נוסף על שטח המיועד לבניית מעון לילדים. עוד בטרם נידונה הבקשה, החליטו חברי הקהילה להניח בשטח מבנה לא חוקי בכדי לקבוע עובדות בשטח, זאת למרות שאנשיהם ידעו שעיריית ירושלים תגלה אפס סובלנות לפלישה לשטחי ציבור – המיועדים לפתרון מצוקת המקום האדירה של מעונות היום וגני הילדים באזור – שנעשתה בניגוד לחוק, בניגוד לדין ובניגוד להלכה. מיד לאחר פינוי המבנה הבלתי חוקי, תעשה עיריית ירושלים כל מאמץ על מנת למצוא פתרון הולם לצורכי הקהילה באזור, כל זאת בהידברות, בהליך מסודר וללא קביעת עובדות שמקשות על מציאת פתרון קבע".



    0 תגובות