היסטוריה: כך נחנך בית הכנסת בקיבוץ • צפו

    דוד קליגר No Comments on היסטוריה: כך נחנך בית הכנסת בקיבוץ • צפו

    במעמד רבנים ואישי ציבור נחנך אמש בית כנסת ראשון ומפואר שהוקם ע"י ארגון 'איילת השחר' בקיבוץ מגידו • צפו בתמונות ובוידאו

    12:49
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on המסר המיוחד מבית המקדש – לאימהות המנקות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבעים שנה אחרי שהוקם, נחנך אתמול לראשונה בית כנסת מהודר בקיבוץ מגידו. בית הכנסת שהוקם על ידי ארגון 'איילת השחר', נחנך בטקס מכובד בהשתתפות ראש המועצה האזורית מגידו, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ח"כים, רבנים, אישי ציבור ותושבי הקיבוץ.

    קיבוץ מגידו, כמו שאר קיבוצי עמק יזרעאל נחשב למעוז החילוניות וההתרסה, אך בשנים האחרונות החלה תנועה של התקרבות לדת בקרב חברי הקיבוץ. בעשרים השנים האחרונות, ניסו כמה חברי הקיבוץ ליזום ולקדם את הקמת בית הכנסת, אך רק לפני כשנה וחצי בהצבעה בין החברים התקבלה ההחלטה להקים את בית הכנסת על חודו של קול.

    ראש המועצה האזורית מגידו, מר איציק חולבסקי אמר במעמד כי זה דבר סמלי שבית הכנסת מוקם במקביל לחגיגות השבעים של הקיבוץ המזוהה עם תנועת השומר הצעיר שהתרחקה מכל דבר שקשור ליהדות. "אני בטוח שקהילת מגידו תהיה פתוחה לקבל את ההתחדשות וההתקרבות ליהדות ואני מאחל לתושבי הקיבוץ המשך יצירה ושישכילו להשתמש בבית הכנסת לטובת הקהל הרחב בימי שבתות, חגים ומועדי ישראל", אמר חולבסקי.

    ח"כ אורי מקלב שהשתתף באירוע המרגש, אמר: "מרגש מאוד לראות את חנוכת בית הכנסת החדש. האמת לא נמצאת בתעמולת השקר של שנאה לדת או הקיטוב שמנסים לייצר אלא האמת רחוקה מאוד מכך ונמצאת בבתי הכנסת בביקוש הגדול למבני דת בקיבוצים. כל שבת מתקיימים שיעורי תורה ותפילות בקיבוצים. צריך לבוא ליישובים והקיבוצים ולראות את המאחד ולא את המפריד".

    גם רבה של נתניה הגרמ"ח לאו שהשתתף באירוע בירך את חברי הקיבוץ ואיחל להם שבית הכנסת יהיה צר מלהכיל את כמות המתפללים שתלך ותגדל ובית הכנסת החדש יהפוך למוקד של תורה ותפילה לקיבוץ ולתושבי האזור כולו.

    בית הכנסת של קיבוץ מגידו הוא בית הכנסת ה-50 שחונך ארגון 'איילת השחר' בקיבוצים וביישובים השונים ברחבי הארץ. מי שעומד לצידו של ארגון איילת השחר בגל ההתעוררות היהודית בקיבוצים, הוא לא אחר מאשר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר שהשתתף באירוע ואמר כי הוא מודה לארגון איילת השחר ולעומד בראשו על הסיוע להנגיש מקומות תפילה בקיבוצים. "כל חצי שנה אני זוכה לחנוך בית כנסת בקיבוץ אחר, לכל מקום שהרב שלמה רענן יזמין אותי לחנוך בית כנסת, אני אבוא בשמחה".

    לדברי הרב שלמה רענן, מייסד ארגון איילת השחר: "בית הכנסת הזה הוא רק זמן ונקודת ציון לפתיחת עשרות מקומות תפילה בקיבוצים השונים ברחבי הארץ. כבר שני עשורים אנו מלווים את חברי הקיבוץ בתפילות ביום כיפור, וכעת אנחנו זוכים להיות איתם יחד ביום חגם, עם הקמת בית הכנסת. גם אלה שהתנגדו בתחילה לבניית בית הכנסת, קיבלו את הכרעת הרוב ומשתפים פעולה עם פריחת היהדות בקיבוץ".

    בית כנסת בקיבוץ מגידו (6)

    בית כנסת בקיבוץ מגידו (7)

    בית כנסת בקיבוץ מגידו (8)

    בית כנסת בקיבוץ מגידו (1)

    בית כנסת בקיבוץ מגידו (2)

    בית כנסת בקיבוץ מגידו (3)

    בית כנסת בקיבוץ מגידו (4)

    בית כנסת בקיבוץ מגידו (5)

    קרדיט: ארגון איילת השחר



    0 תגובות