צמיחה בפרשה: העיקר הבריאות

    קלמן טלר No Comments on צמיחה בפרשה: העיקר הבריאות

    כל בני האדם רוצים להיות בריאים. אזי מדוע אנו רואים שלא כולם אוכלים בריא ומתעמלים ועושים גם עבודה כדי לחזק את הנפש? | צמיחה בפרשה עם הרב אסף דפנה | פרשת "בראשית"

    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמה אנשים הביטו על תמונה של אדם וחוה בגן עדן. כולם רצו לטעון שאדם וחוה היו מארץ מוצאם. לבסוף הגיע אדם רוסי ואמר: אין בגדים, אין בית, אוכלים כמה פירות, ואומרים לך שזה גן עדן. זה בטוח רוסיה. "בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ".

    לוורט הבא אין לי מקור, אבל הוא נפלא. "בראשית ברא" ברא הוא השורש של המילה, בריאות. אומרת לנו התורה, שהדבר הראשון שצריך לדאוג הוא להיות בריא. בגשמיות וברוחניות. קיבלנו שליחות בעולם. אין ספק שאדם בריא, בגופו ובנפשו יכול לקיים את שליחותו באופן מוצלח הרבה יותר מאדם לא בריא.

    אבל ראו איזה פלא, לכאורה כולם רוצים להיות בריאים. אזי מדוע אנו רואים שלא כולם אוכלים בריא ומתעמלים  ועושים גם עבודה כדי לחזק את הנפש? להפך, אנשים מקלקלים את בריאותם. אפילו את בריאותם הנפשית, על ידי כעסים מיותרים והתרגשות יתר.
    מדוע זה כך?

    התשובה גם היא נמצאת בספר בראשית. הנחש מפתה את חוה לאכול מפרי עץ הדעת במטרה שיהיה לה טוב יותר, והיא תדע להבחין בין טוב לרע. דהיינו, היא תהיה חכמה יותר.
    והיא קיבלה זאת, יוצא שהבעיה היא הרבה פעמים דווקא השכל. כן כן דווקא מכיוון שאנו אנשים חכמים. חכמה זו משחקת לרעתנו.

    בעלי חיים הרבה יותר בריאים מאיתנו. ללא רופאים וללא פסיכולוגים. חוץ מבעלי חיים מבויתים שאותם קילקלנו גם. יוצא, שיש יצר הרע שרוצה להזיק לנו ולגרום לנו לחלות. ולכן בריאות נפשית וגופנית לא מגיעה באופן טבעי. צריך להתאמץ ולהתגבר. על היצר ובמיוחד שאנו בטוחים שהעוגת גבינה היא לטובתנו.

    אבל כולנו מבינים ששווה להרגיש טוב יותר בגוף ובנפש. מכך שהיצר כה רוצה להחליא אותנו, נבין כמה חשובה הבריאות לכן חשוב לזכור, בראשית בריאות. לעשות מעשים ולהתאמץ כדי להיות הכי בריאים שאנו יכולים. כדי שנוכל להגשים את שליחותנו בעולם בצורה מוצלחת יותר. ואין ספק שאדם בריא, צומח בצורה טובה יותר

    שבת שלום

    המאמר לרפואת אהרן בן גאולה
    ולעילוי נשמת חביב יצחק בן אירן.



    0 תגובות