תלמידו של מרן: "העמיד דיינים בכל העולם שעוסקים בכל חלקי המשפט"

    אסתי פלד No Comments on תלמידו של מרן: "העמיד דיינים בכל העולם שעוסקים בכל חלקי המשפט"

    הגאון הגדול הרב חזקי' אברהם ברוידא מדייני בית דינו של מרן הגר"נ קרליץ זצוק"ל בשיחה נדירה ל'מהדורה המרכזית' הספיד את מורו ורבו וסיפר על דמותו הפלאית: "היה אסקופה נדרסת בענוונותו מחד ומהפכן שהביא את הבעיות הממוניות על סדר היום ופתרונם ע"י בתי הדין הרבניים" | "פסקיו הפכו לנכסי צאן ברזל" גם המדינה הכירה לראשונה בגיורים של בית דינו | והפגישה הראשונה בתור חתן צעיר | האזינו

    21:42
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on ‏דרעי זעם על סמוטריץ', נתניהו הבטיח: "ארגיע אותו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגאון הגדול הרב חזקי' אברהם ברוידא, דיין ומורה צדק בבית דינו של מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ אשר יצק מים על ידו במשך שנים רבות, אשר מכהן בראשות בית המדרש "זכרון קלם". קיים שיחה נדירה ומיוחדת הערב (שלישי) ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, במהלכה גילה טפח ממורו ורבו הגדול פוסק הדור וסיפר על המהפכות ההלכתיות שהשריש ונטע לדורות הבאים.

    "לאנשים קטנים אין כלים והשגות לתפוס את גודלו העצום של מורי ורבי מרן פוסק הדור" מבהיר בתחילת דבריו הרב ומוסיף: "בגמ' בשבת מסופר על רבי חזקי' שרצה לקבל תשובה מרבו על שאלה שהייתה סתומה בעיניו, וכאשר הוא קיבל תשובה כ"כ מיוחדת, הוא אמר על רבו 'לית דין בר נש' אין זה אדם אלה מלאך, ולכן אנסה לגעת רק בשולי גלימתו של מרן פוסק הדור".

    WhatsApp Image 2019-10-22 at 20.18.39

    הרב סיפר על המהפכה ההלכתית האדירה שיזם מרן בכל רחבי הארץ, "בתי הדין הרבניים שהוקמו על ידי המדינה התעסקו בעיקר דיני משפחה. אבל דיני ממונות כמעט ולא היו בתי דין שהתעסקו בהם חוץ מבית הדין של הבד"ץ העדה החרדית שלא היה מונגש לכלל הציבור".

    עוד הוסיף הרב, "מרן היה הראשון שפתח את בית הדין שהתעסק בדיני ממונות. חלקם הגדול של בתי הדין שקמו מאז מחוץ לירושלים הוקמו על ידי תלמידיו ובהכוונתו. הוא הניח יסודות הלכתיים שהפכו לנכסי צאן ברזל. בית הדין עסק בשאלות קשות כמו, ריבית, השקעות ודיני מסחר. כל אלו העלו את הבעיות ההלכתיות שבמסחר על סדר היום הציבורי".

    הגאון הרב ברוידא סיפר במהלך השיחה הנדירה על אישיותו האצילה של מרן, "הרב היה ענוותן באופן שלא ניתן לשער ולתאר. בדמותו המאירה ההוא תמיד הילך בצידי הדרכים ללא גבאים ומתווכים, כפוף קומה עם סבלנות איו סופית והוא מוכן לענות על כל שאלה בכל עת. ראינו בעיננו לא פעם ראינו אנשים שהיה שהיה קשה להיות סבלני אליהם והוא תמיד ענה בסבלנות ולא הראה שום סימנים של חוסר סבלנות".

    הישג גדול שרשם בית דינו של מרן זצוק"ל מספר הרב, "הוא עשה מהפכה משפטית שהמדינה החלה להכיר בגיורים של בית דינו הפרטי שם ידעו כולם שמדובר בגיור לעילא ולעילא. המעורבות הראשונה שלי בבית הדין הייתה שהוא קרא לי להצטרף אליו במהלך גיור של גר צדק. אני אחד מתוך רבים שזכה לקבל ממנו הדרכה על כל צעד ושעל".

    לקראת סיום השיחה המרגשת והמיוחדת סיפר הגאון הרב ברוידא על הפגישה הראשונה שלו עם מרן הגר"נ זצוק"ל: אני הייתי חתן צעיר בתוך שבעת ימי המשתה חוזר הרב לימיו הראשונים כחתן צעיר, מרן התגורר ברחוב הרב בלוי 5 בבית הישן שלו. נכנסתי אליו עם השאלה של חתן צעיר.

    ולא רק שהוא ענה על שאלתי מספר הרב, אלה מרן הדריך אותי מתי מדובר בשאלה? מתי צריך לשאול? ומתי אפשר להחליט לבד. לאחר שסיימתי את השאלה במעונו. והרב שאל אותי אם הגעתי לבד? ועניתי לו שהגעתי לבד במונית. הרב המשיך לשאול האם המונית מחכה לי למטה? השבתי לו מספר הרב, כי כרגע אין, אבל אני אח"כ ארד ואמצא.

    הרב לא קיבל את תשובתי והוא קרא לבנו ללוות אותי עד שאמצא מונית. והרושם העז שמרן השרה עליי מהפגישה הראשונה, לא עוזב אותי עד היום.



    0 תגובות