- רדיו קול חי - -

חומרי נפץ בפחיות ובנעליים: המהנדס היצירתי של דעא"ש – חוסל

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע היום (חמישי) כי מומחה חומרי הנפץ של ארגון אל קאעידה בחצי האי ערב, איברהים אל אסירי, חוסל במתקפת מל"טים בתימן לפני שנתיים. כך מפרמת נטע בר בישראל היום.

אסירי, השתתף בתכנון מתקפת הטרור על מטוס שהיה בדרכו לארצות הברית בשנת 2009, ובעוד מספר פיגועים נגד מטרות מערביות ומקומיות. אסירי השתייך לפלג של ארגון אל קאעידה בתימן המכונה "ארגון אל קאעידה בחצי האי ערב". הארגון הוציא לפועל את פיגוע הטרור במערכת שארלי הבדו בפריז בשנת 2015.

אל אסירי נחשב מומחה חומרי נפץ יצירתי ומתוחכם ותכנן מטענים קטנים שניתן להסתיר בנעליים, לבנים ואף פחיות משקה. בשנת 2017 טענו בפנטגון כי עלה בידם לחסל את המומחה באמצעות טיל ששוגר ממל"ט אך לא נתקבל כל אישור רשמי לכך שאסירי אכן מצא את מותו.

היום נודע כי ארצות הברית העבירה לידיה שניים מבכירי המחבלים של ארגון הטרור דאעש בסוריה, לאחר תחילת המבצע הצבאי הטורקי בצפון מזרח המדינה

בין המחבלים הרבים משורות דאעש שהכורדים לקחו בשבי, דאגו האמריקנים להעביר לידיהם שני בכירים, שמכונים גם "הביטלס". כך הודיע נשיא ארצות הברית, טראמפ, בחשבון הטוויטר שלו.

"במקרה שהטורקים או הכורדים יאבדו שליטה, לקחנו מהם שני מחבלי דאעש אל מחוץ למדינה, למקום בטוח בשליטת ארצות הברית. הם הגרועים ביותר".

הידיעה על העברת שני הבכירים לידי צבא ארצות הברית, שהתבצעה עוד בטרם פתיחת מבצע "מעיין השלום" הטורקי נגד המיליציה הסורית-כורדית ודאעש, הגיעה במקביל לטענות צבא סוריה החופשית (SDF) כי במסגרת ההפצצות האוויריות של צבא טורקיה, "נפגע כלא שבו אנחנו מחזיקים אסירי דאעש. טורקיה מנסה לפגוע בכל הישגינו מול דאעש".

בתוך כך, טורקיה אישרה שתקפה עד כה יותר מ-180 מטרות בסוריה באמצעות חיל האוויר וכוחות ארטילריה.