איש החסד שבית שמש החרדית חבה לו את צביונה התורני הטהור

    בצלאל קאהן No Comments on איש החסד שבית שמש החרדית חבה לו את צביונה התורני הטהור

    בצלאל קאהן נפרד בנטפי דמע מידידו הטוב, איש החסד רבי יגאל ברזמן זצ"ל, מתושבי בית שמש, שהותיר אחריו אשה וארבע בנות – שנותרו ללא כלום. בואו לעשות חסד של אמת!

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני ימים אחדים הלך לעולמו גאון ועמוד החסד של העיר בית שמש, גאון בעזרה לזולת, גאון במידות טובות, רבי יגאל ברזמן זכר צדיק לברכה, שנקטף בשיא תפארתו. הקב"ה לקח אליו נפש נקי וצדיק, ותיהום כל העיר בבכי ובדמע.

    משמת רבה בר רב הונא, העלו את ארונו לארץ ישראל ואמרו עליו בהספד: "רוכב ערבות שש ושמח בבוא אליו נפש נקי וצדיק". מסביר בעל ה"בן איש חי" זיע"א: נקי מעוונות שבין אדם לחברו, וצדיק מעוונות שבין אדם למקום.

    מי שהכיר את רבי יגאל זצ"ל, יודע עד כמה הוא היה נקי במצוות שבין אדם לחברו, מעולם לא דיבר לשון הרע על אדם, כל חייו היו מסכת ענקית של חסד. יכלו המילים ולא יספיקו הדפים כדי לתאר את גודל מעשי החסד שבהם עסק כל ימיו, גם בימי ורגעי חייו האחרונים.

    וזה מתחבר כמובן להיותו צדיק במצוות שבין אדם למקום, ומהמקום הזה של יראת שמים, אמונה טהורה ותמימה בבורא עולם, עסק במעשי החסד וראה אך ורק תמיד את טובתו וצרתו של הזולת.

    אני מכיר את רבי יגאל זצ"ל כבר עשרים שנה, מאז החלו ראשוני המתיישבים להגיע לרמת בית שמש א'. בתחילת הדרך, רבי יגאל היה אברך כולל שישב ושקד על תלמודו מבוקר עד ערב. בן תורה הוא היה מיומו הראשון, וכבן תורה בכל מהותו, הוא הסתלק מעולמנו.

    כמי שעסק מאז ומתמיד בשיווק דירות לציבור החרדי, ניווט רבי יגאל בחכמה ובתבונה חיבור בין מאות משפחות למאות דירות ברמת בית שמש א', ובמקביל, עשה גדולות ונצורות למען צביון השכונה, בדרכים ובאמצעים שונים, למען הרבות כבוד שמים.

    מימיו הראשונים בבית שמש, היה רבי יגאל עסוק וטרוד תמיד במעשי חסד, וכמדומה, שאין אדם אחד מכל אלפי המשפחות ברמת בית שמש שלא נעזר בו בצורה כזו או אחרת: או מכספים שהזרים לקופות הצדקה, או מבתי כנסת ובתי מדרשות שהוקמו מכספו, ואפילו ממזגנים שתרם לבית כנסת, ומאלפי-אלפים של פעולות חסד שעשה עם אלמנות ויתומים, משפחות במצוקה ואנשים קשיי יום, והכל בהצנע לכת ובסתר. יעידו על כך האלפים הרבים שהגיעו ללוותו לאחר חצות יום השישי, ערב שבת קודש וילך, בימי עשרת ימי תשובה.

    על רבי יגאל ברזמן זצ"ל אפשר לומר את הפסוק בספר מיכה: "הגיד לך אדם מה טוב ומה ה' דורש ממך, כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלוקיך".

    זה היה האיש, זה היה כל מהותו וישותו.

    רבי יגאל ברזמן זצ"ל הותיר אחריו אשה וארבע בנות. הוא לא הותיר כלום בעולם הזה. כל מה שהיה לו מעיסוקיו השונים – הוא פיזר לצדקה, ורק לצדקה.

    חבריו הרבים התגייסו בימים האחרונים לסייע לאלמנה היקרה ובנותיה. לשם כך נפתח גיוס המונים, לעזרת המשפחה. בואו נעשה חסד אמיתי עם משפחתו.

    רגע לאחר יום הכיפורים, זה הזמן לחטוף מצווה גדולה. כנסו ללינק המצורף והרימו תרומה למען הצלת משפחת ברזמן. הקליקו כאן.

    תזכו למצוות.



    0 תגובות