"אי השלום" בנהריים צפוי לחזור לירדן בעוד כשבועיים; ראש המועצה: "אנו חסרי אונים"

    איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on "אי השלום" בנהריים צפוי לחזור לירדן בעוד כשבועיים; ראש המועצה: "אנו חסרי אונים"

    בהסכם השלום שנחתם בין ישראל לירדן הוסכם כי השטחים השנויים במחלוקת בנהריים ובצופר יועברו לריבונות ירדנית אך יוחזקו בידי ישראל בהסדר מיוחד לעשרים וחמש שנה | בעוד כשבועיים תוקף ההסכם פג ובמועצה מקדמים פגישה עם מלך ירדן למציאת פתרון

    נהריים צילום: בסל עוויד, פלאש 90
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד כשבועיים, ב-26 באוקטובר, ימלאו 25 שנה לחתימת הסכם השלום בין מדינת ישראל לירדן. עם מלאה עשרים וחמש השנים, יסתיים תוקפו של נספח המובלעות בהסכם השלום, בו מוסכם כי מובלעות נהריים וצופר, הם שטח שנוי במחלוקת הנמצא בריבונות ירדנית ונמצא ב"הסדר מיוחד" לעשרים וחמש שנים.

    השטח מכונה "אי השלום" בנהריים. שטח זה מעובד על ידי חקלאי הקיבוצים אשדות יעקב איחוד ומאוחד מזה כ-80 שנה.

    לפני כחודש, התבטא בנושא שר האנרגיה יובל שטייניץ בראיון לגלי צה"ל כי ישראל ויתרה על אי השלום ובכוונתה להיערך להחזירו לממלכת ירדן: "שטחי מובלעות צופר שבערבה ונהריים שבעמק הירדן יחזרו לירדן בסיום החכירה", אמר שטייניץ.

    השר הבהיר בשיחה כי הממשלה תצטרך למצוא לחקלאים שטחים חלופיים ולהכשיר אותם בתוך ישראל. במענה לשאלה האם ישראל צריכה לנהל משא ומתן על המקום כדי לקדם חכירה – השיב: "אין לזה תוחלת משום שהמטרה שלנו היא להפריח את השממה עם חקלאות ישראלית".

    עמדה מנוגדת לזו של שטייניץ הציג ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום שאף שיגר מכתב אישי אל מלך ירדן, המלך עבדאללה השני בו קרא לו לקיים פגישה כדי לדון על הנושא.

    במכתב מסביר ראש המועצה עידן גרינבאום למלך, כי המצב הפוליטי שנוצר בישראל מותיר את החקלאים בעמק הירדן חסרי אונים כאשר איש בישראל אינו מנסה לפתור את המשבר ולשמור על ההסדר המיוחד המאפשר לחקלאי הקיבוצים אשדות יעקב מאוחד ואשדות יעקב איחוד להמשיך לעבד את האדמות החקלאיות באזור אי השלום בנהריים.

    ראש המועצה מבקש ממלך ירדן, לקיים מפגש מיוחד באזור אי השלום עם ראש המועצה או עם כל נציג מי שיוסמך מטעמו, על מנת להגיע להסדר חדש אשר יאפשר לחקלאים להמשיך לעבד את האדמות גם לאחר ה-25 באוקטובר. "אנו חולקים נושאים אזרחיים משותפים רבים לאורך עשרות קילומטרים של גבול", כתב ראש המועצה במכתב. "שיתוף הפעולה בינינו יכול להוביל לשגשוג ולהתקדמות בשורה ארוכה של תחומים. בימים שבהם נקלעה המערכת הפוליטית בישראל למשבר קשה, אני פונה אל הוד מעלתך בבקשה שניפגש באי השלום – אתה ואני או כל נציג שיוסמך מטעמך – ונפעל להשיג הסדר חדש, כיאה לשכנים טובים המכבדים ומעריכים אלה את אלה".



    0 תגובות