לאחר האישור לטורקיה הנשיא טראמפ מאיים: "אשמיד את כלכלתה"

    שלמה ריזל No Comments on לאחר האישור לטורקיה הנשיא טראמפ מאיים: "אשמיד את כלכלתה"

    לאחר שהבית הלבן פרסם כי בשיחה בין נשיא ארה"ב לעמיתו הטורקי במהלכה אישר לו לצאת למבצע צבאי בצפון סוריה מבהיר נשיא ארה"ב כי אם טורקיה תעשה דבר אסור אשמיד את כלכלתה

    דונלד טראמפ
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הודעת הבית הלבן כי לאחר שיחה בין שני מנהיגים הנשיא טראמפ והנשיא ארדואן, טראמפ אישר לעמיתו הטורקי לצאת למבצע צבאי בצפון סוריה ולכבוש שטחים שבשליטת הכורדים. האישור עורר מהומה רבה בארה"ב ובמזרח התיכון, מדובר למעשה בהפקרה של הכוחות הכורדים.

    הנישא טראמפ הבהיר אח"כ את הנסיגה האמריקאית מהאוטנומיה הכורדית ואיים: "אם טורקיה תעשה דבר אסור, אשמיד את כלכלתה". טראמפ הסביר את ההיגיון מאחורי העזיבה האמריקנית את האזור, "הכי עצובים מהנסיגה שלנו מהאזור הם הרוסים והסינים שהיו שמחים לראות אותנו מתבוססים שם".

    לארה"ב אין כבר אינטרסים חשובים באזור. הצבא האמריקני נלחם את מלחמותיהם של מדינות האזור על חשבון דם חייליו. טראמפ אינו רוצה בכך ומעוניין להשאיר כוח צבאי באזור, אך לא כזה שייצא למלחמות מיותרות לפי האינטרסים האמריקניים.

    בתוך כך, טורקיה פנתה לאזרחים הסורים בעיירה הסמוכה לגבול עם טורקיה, וביקשה מהם לפנות את המקום כהכנה למבצע צבאי טורקי שצפוי להתחיל בכל שעה.

    בצבע הצהוב השטחים שטורקיה כבשה בצפון סוריה. הקו האדום הוא האזור אותו מתכנן ארדואן לכבוש. באדיבות ארץ הג'יאהד

    photo_2019-10-07_07-30-26



    0 תגובות