הדיון בקבינט על כספי הטרור: עימות בין השרים לראש השב"כ

    שלמה ריזל No Comments on הדיון בקבינט על כספי הטרור: עימות בין השרים לראש השב"כ

    דיוני הקבינט אמש, עסקו בחלקם בחוק קיזוז משכורות המחבלים שעבר בכנסת אך עדיין לא מיושם באופן מלא. שר התחבורה דרש הבהרות להעברות הכספים. שר האוצר הביע תמיכה בהחזרת הכסף וראש השב"כ גיבה אותו, "צריך לעזור לרשות הפלסטינית"

    ראש השב"כ נדב ארגמן צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדלפה מישיבת הקבינט החריגה שנערכה אתמול (ראשון) חושפת את חילוקי הדעות בקבינט בעניין חוק קיזוז המשכורות למחבלים שעבר בכנסת ה-20 והוא מאפשר לקזז מכספי המיסים של הרשות את המשכורות המשולמות למחבלים. בצלאל סמוטריץ' דרש לקבל הבהרות למה רק חלק מהכסף קוזז? וכחלון הציג גישה רכה מול הרשות אותו גיבה ראש השב"כ.

    על פי המתפרסם בחדשות 13 במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אתמול התרחש עימות בין השרים וראשי מערכת הביטחון בנושא חידוש העברת כספי המיסים שישראל גובה עבור הפלסטינים, כך לפי שני שרים שהשתתפו בישיבה.

    ישיבת הקבינט ארכה למעלה מחמש שעות וחלק ממנה עסק גם במצב ברשות הפלסטינית. ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין בצה"ל תת-אלוף דרור שלום אמר לשרים כי המהלך האחרון של סיום משבר המיסים מול הפלסטינים היה חשוב לשיפור המצב הכלכלי ברשות ותרם ליציבות. כך מדווח ברק רביד.

    ‏שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הביע הסתייגות מהעברת כספי המיסים לרשות הפלסטינית ושאל מדוע הועברו הכספים ומה ישראל תקבל בתמורה?.

     

    ‏השר להגנת הסביבה זאב אלקין הצטרף להסתייגות ושאל מדוע ישראל עוד לא יישמה באופן מלא את החוק ולא קיזזה מכספי המיסים שהיא גובה עבור הפלסטינים את כל הסכומים שהרשות מעבירה כקצבאות לאסירים ולמשפחותיהם.

     

    כיום ישראל מקזזת כ-40 מיליון שקלים בחודש – הסכום שלפי ההערכה מעבירה הרשות לאסירים ומשפחותיהם. אולם, לפי החוק יש לקזז סכום נוסף – קטן בצורה משמעותית – שהינו קצבאות שהרשות מעבירה למשפחות של מחבלים שנהרגו.

    שר האוצר משה כחלון שניהל את המגעים עם הפלסטינים על סיום משבר כספי המיסים הציג גישה רכה יותר ואמר לסמוטריץ' ואלקין: "זה כסף פלסטיני. הם בסך הכל מסכימים עכשיו לקחת את הכסף בחזרה".

     

    ראש השב"כ נדב ארגמן הצטרף גם הוא לדברים והביע תמיכה בכחלון. "צריך לעזור לרשות הפלסטינית. חשוב שנחזק אותם", אמר ארגמן. יש לציין כי הקטעים שהודלפו הם רק חלקים קטנים מתוך דיון ארוך בנושא החשוב שיכול להביא להורדת היקף הפיגועים באופן משמעותי.

    ‏בתגובה לדברי אלקין עודכנו השרים כי בקרוב יציג להם משרד הביטחון נתונים לגבי הסכומים הנותרים שיש לקזז כחלק מיישום החוק. ראש הממשלה נתניהו אמר בדיון כי יתקיים בנושא דיון נפרד.

     



    0 תגובות