נתניהו בנאום לשנה החדשה: "קורא לערבים לשתף פעולה עם הרשויות"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו בנאום לשנה החדשה: "קורא לערבים לשתף פעולה עם הרשויות"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שני) בטקס לכבוד השנה החדשה עם עובדי המשרד, במשרד רה"מ בירושלים. בנאומו האריך נתניהו וסיפר את סיפור עלית משפחתו ארצה והתנאים הקשים באותם ימים. בהמשך דבריו התייחס לאלימות במגזר הערבי וקרא לתושבי ישראל הערבים לשתף פעולה עם המשטרה.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס והתייחס לנושאים המדיניים הביטחוניים והחברתיים בישראל: תחילה שיתף נתניהו את הנוכחים בסיפור עליית משפחתו ארצה:  "יש לנו אתגרים גדולים, אבל יש לנו גם הישגים כבירים. אני רואה את זה באופן אישי משום שבשנה הזאת, שנה מיוחדת עבורי, זו שנת המאה. לפני מאה שנים, בדיוק בשנה הזאת, סבי זכרונו לברכה, הרב נתן מיליקובסקי נתניהו, עלה עם משפחתו. היו לו אז שבעה ילדים, התווספו אחר כך עוד שניים, אבי היה הבכור. הם עלו ארצה לפני מאה שנים. בצד של אמי זה מתקרב ל-125 שנים", סיפר נתניהו.

    עוד סיפר נתניהו: "הם עלו ארצה מליטא לוורשה, שסבי היה שם מנהל בית ספר עברי כמה שנים, ואח"כ דרך וינה, הגיעו בסופו של דבר ליפו והיו כמה חודשים בתל אביב. בתל אביב היו אז 25 אלף איש, והיו בתים עם רעפים אדומים. אבי היה צריך לרוץ מהבתים הללו לחוף הים, כי החול היה לוהט".

    נתניהו סיפר גם על מצב התחבורה בישראל באותם ימים: "הם היו רצים לים ומקררים את הרגלים בים. ואחר כך סבי החליט לעלות לצפת. הוא החליט לנהל בית ספר יהודי, ישראלי כמובן, זה לקח להם שלושה ימים להגיע מתל אביב לצפת. הם נסעו ברכבת הטורקית עד לצמח, אחר כך לקחו אוניה מצמח לטבריה ואחר כך לקחו דיליז'נס, שזה סוסים ועגלות, לטפס במעלה לראש פינה ולצפת – שלושה ימים".

    ראש הממשלה פנה לדבר על ההשקעה גם במגזר הערבי ואמר: "אני קורא כאן, בין השאר, לציבור הערבי לשתף פעולה עם תשתית אחת יסודית שאנחנו השקענו, שלא הייתה קיימת בכלל – תחנות משטרה ביישובים הערבים, אכיפת החוק ביישובים הערביים".

    נתניהו סיפר על ישיבתו אתמול: "אתמול ישבתי עם שר הבט"פ גלעד ארדן ודיברתי עם מ"מ מפכ"ל המשטרה. אמרתי לו 'תוסיף עוד שמונה מאות שוטרים למאמץ הזה'. אני קורא לציבור הערבי לשתף פעולה עם המאמץ שמדינת ישראל עושה כדי להשליט חוק וסדר גם שם, למען התושבים הערבים שלנו, למען כל אזרחי ישראל – מדינת חוק בכל חלקיה".

    ראש הממשלה עבר חדבר על האיומים הביטחוניים שעדיין עומדים מול ישראל: "ההישגים גדולים מאוד, אבל גם האתגרים גדולים – ואחד לא סותר את השני. ישראל במובנים מסוימים היא מעצמה עולמית, אבל אנחנו גם מאותגרים בדרך ששום מעצמה אינה מאותגרת, עדיין קוראים לכלותנו. הגורמים הללו משתנים מדור לדור, ובדור הזה קמה מדינה אחרת שרוצה להיות מעצמה, שתמחק אותנו מפה. אנחנו נחושים להגן על עצמנו בכל הדרכים הדרושות ואנחנו גם עושים זאת".

    לסיום אמר ראש הממשלה: "האתגרים גדולים, ההישגים גדולים, ואני יודע שיש רק דרך אחת – גם להמשיך את ההישגים וגם לעמוד באתגרים. והדרך הזאת היא דרך האחדות. ולכן בשנה הזאת אני מאחל לעם ישראל אחדות. אני מאחל לכל אחד ואחת מכם גמר חתימה טובה. אני מאחל גמר חתימה טובה לממשלת אחדות במהרה בימינו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ואני קורא לערבים לעוף לדובאי