ביצוע מיוחד לעילוי נשמת הסולן: 'ונתנה תוקף' • האזינו

    דוד קליגר No Comments on ביצוע מיוחד לעילוי נשמת הסולן: 'ונתנה תוקף' • האזינו

    היצירה המפורסמת 'ונתנה תוקף' בעיבוד מחודש בביצועו של החזן והמאסטרו יוסי שוורץ, ובליווי של הפסנתרן אהרל'ה נחשוני. בגרסה המחודשת נשזרים יחד 3 קטעים שונים לכדי יצירה אחת מיוחדת במינה • האזינו

    צילום: מאיר דדון
    14:35
    28.03.24
    אתר קול חי No Comments on צמרת עולמות הרפואה והטכנולוגיה השתתפו בוועידת 'למענכם'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החזן והמאסטרו יוסי שוורץ בביצוע ייחודי ליצירה 'ונתנה תוקף'. חודשים ספורים לאחר פטירתו של חנוך אלבלק ז"ל, הסולן המיתולוגי של להקת 'הגבעתרון' שהיה מזוהה עם היצירה המפורסמת של יאיר רוזנבלום, מבצע אותה יוסי שוורץ לעילוי נשמתו. בעיבוד מחודש בליווי של הפסנתרן אהרל'ה נחשוני, שוזר שוורץ את לחנו של רוזנבלום יחד עם הקטע המפורסם 'כבקרת' של יוסל'ה רוזנבלט כשבתווך קטע חזנות שהוא חיבר בעצמו.

    שוורץ, השוהה בימים אלה במיאמי שבארה"ב שם הוא עובר לפני התיבה בבית הכנסת של קהילת 'Sky Lake' בה הוא משמש כחזן ראשי, מספר על החיבור העמוק שיש לו עם היצירה. "הפעם הראשונה ששמעתי את 'ונתנה תוקף' בביצועו של חנוך אלבלק ז"ל בהיותי ילד, הותירה בי חותם עמוק" – מספר שוורץ -. "הפשטות והכנות שבה הוא מבצע את השיר נגעה לליבי. היה לי חלום גדול לבצע את השיר יחד איתו בהזדמנות כלשהי, לצערי לא הספקתי לפני פטירתו, אז היום אני מוציא את השיר לעילוי נשמתו. היתה לי הזכות לבצע את היצירה בראש השנה בבית הכנסת בו התפללתי, והקהל התרגש עד דמעות. אני מקווה שאצליח לגעת בלב כמה שיותר יהודים ברחבי העולם".



    0 תגובות