לעלות על האוטובוס הראשון – ובחינם!

    עפר גדנקן No Comments on לעלות על האוטובוס הראשון – ובחינם!

    חוויה מרגשת ונוסטלגית במרכז ההיסטורי של אגד בחולון
    בימי חול המועד– הכניסה והחניה חופשית

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה מ-80 אוטובוסים ושלל מוצגים במרכז ההיסטורי של אגד בחולון, מספרים 85 שנות היסטוריה של התחבורה הציבורית בישראל. המבקרים במרכז ההיסטורי של אגד בחולון מוזמנים לעלות על חלק מהאוטובוסים הישנים, להיזכר בימיה הראשונים של המדינה שבדרך או לגלות אותם בפעם הראשונה. לילדים זאת חוויה, למבוגרים זאת נוסטלגיה. האוטובוסים שופצו וחודשו עד הפרט הקטן עם הצבעים המקוריים, האבזור האותנטי ורובם אף נמצאים במצב נסיעה.

    גם רכבים ששירתו את אגד כמו מכלית, אוטובוסי גרר ואוטובוסים ללימוד נהיגה, זוכים לכבוד המגיע להם. אגב בחלק מהאוטובוסים המשופצים ניתן לשבת ולראות את תיק הנהג ופורט הכסף ומנקב הכרטיסיות עם הצורות האישיות של כל חבר אגד, שהיה בשימוש לפני עידן ה"רב-קו" וכרטיסי הנייר המודפסים.

    לדברי מנהל המרכז ההיסטורי של אגד בחולון, נח סלוצקי, "במרכז ההיסטורי של אגד, שנמצא סמוך לנתיבי אילון, ניתן לראות ולהרגיש היסטוריה בשפה פשוטה שמדברת אל לב ילדים ומבוגרים כאחד. אגד היא מילה נרדפת לאוטובוס 85 שנים ולכן לרוב האוטובוסים העתיקים יש סיפור: החל מהפורד טפלה (סיר ביידיש), שנסע בשנות ה-30 בין המושבות ושימש גם להובלת ביצים, כדי חלב, תרנגולות וירקות, דרך אוטובוס  שהותקף בצומת נחלים למחרת ההצבעה של כ"ט בנובמבר (באירוע שהחל את מלחמת העצמאות), האוטובוס הראשון שנסע לסיני לאחר ששת הימים ועד לאוטובוס הקומותיים שפעל בשירות אגד בשנות ה-90.

    המרכז ההיסטורי של אגד, ממוקם ברח' דן שומרון בחולון, ויפתח את שעריו בחוה"מ סוכות בימים שלישי – חמישי, א – ג דחול המועד , בין השעות:8:30 -12:30 . ביום שישי, ד' דחול המועד, בין השעות  8:00-12:00. הכניסה חופשית וכך גם החנייה.  

    במשך השנה פתוח המרכז ההיסטורי של אגד בימי שישי, בין השעות 8:00 – 12:00, כאשר בימים ראשון עד חמישי פתוח המרכז ההיסטורי של אגד  לקבוצות בלבד ובתאום מראש בין השעות  11:30 – 8:00. המקום סגור בשבתות ובמועדי ישראל. ניתן לתאם ביקור קבוצות בטלפון: 03-9142361 או בפקס: 03-9142364



    0 תגובות