- רדיו קול חי - -

"וצדקה.." • הכירו את האיש שמחולל מהפכה של חסד

אם תפגשו את מאיר קווין, מנכ"ל "רפואה ושמחה" ומייסד קבוצות הוואטסאפ "מחוברים און ליין", בשעה סטנדרטית ביום, תמצאו איש שמניע צבא שלם של 'מחוברים' – מתנדבים שמשנעים תרופות, אוכל חם למשפחות חולים ונזקקים וכל מה שקשור לחסד. ולא רק זה, קבוצות שלמות של 'מחוברות' בהן נשים מחלקות ביניהן הכנת מאכלים למשפחות הזקוקות לכך וזה רק קצה הקרחון. "אנחנו מנסים מצד אחד לשמור על הקיים ולדאוג שהכל 'יתקתק' ומצד שני כל הזמן לנסות ולפתח רעיונות חדשים שיקלו על מי שזקוקים לכך", אומר מאיר.

550 קבוצות וואטסאפ יש ל"מחוברים אונליין". לא טעינו בהקלדה – 550 קבוצות שגורמות בכל יום לאלפי מעשי חסד להתבצע. כשאני שואל אותו האם לא קשה או מסובך להניע כל כך הרבה אנשים בכל שעות היממה, הוא עונה: "לא קשה להניע אנשים כי עם ישראל נמצא בפנים. אין מישהו יהודי בארץ ובעולם, ולא משנה באיזו שעה, שאספר להם שזקוקים לעזרתם והם יצאו מהמיטה עם פיג'מה וישנעו מה שצריך כדי להקל על יהודי אחר בקצה אחר של העולם. עם ישראל דרוך ומוכן ונענה לכל בקשה".

קווין צישינסקי אצל מרן [1]

קשר עם גדולי הדור | קווין והרב צישינסקי במעון קודשו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א

"ב"ה היום יש כ-7,000 מתנדבים בעמותה", הוא מספר בסיפוק, "אלפי המתנדבים פזורים בכ-550 גרעיני פעילות בארץ וברחבי העולם. אנחנו בקשר עם רבני קהילות ואנשים טובים בכל העולם. מבחינתנו זו רק תחילת הדרך".

בניסיון להתחקות אחר סדר יומו של האיש אני מנסה להבין מתי כל זה מתחיל – כל יום, "משתדל בסביבות 04:00 לקום להתכונן לתפילה ומיד לאחר מכן שיעור. לאחר מכן אני מתפנה לפעילות שזה כולל הנעה, פגישות עם גורמים שיכולים לקדם את הפעילות והרחבת השירותים הקיימים", "לקראת 12 בלילה משתדל לפרוש לשינה..", הוא אומר בחיוך, "לפעמים גם זה לא ממש באדיקות". לאחר התעקשות קלה שלי הוא מספר: "לילה סטנדרטי הוא לילה של 4 שעות שינה", אך מיד מסביר: "לא הייתי מצליח לנהל את סדר היום התובעני ללא התמיכה שאני זוכה לה מהבית – מאשתי, זו הזדמנות טובה להודות לה".

הזכרנו את 7,000 המתנדבים. על חלוקת הפעילות מסביר קווין: "זה מתחלק להרבה קבוצות. יש כמובן את השינוע של החולים ובני משפחותיהם לטיפולים רפואיים, יש קבוצות לשינוע של תרופות ומסמכים רפואיים, קבוצות של נשים שאופות למשפחות חולים ולחולים בבתי חולים, יש קבוצות של נשים שיוצאות למשמרות ליד חולים כדי להקל על בני המשפחה, יש לנו קבוצות של מתרגמים לשפות שונות מסמכים רפואיים, יש לנו קבוצה ענקית של סוכני נסיעות שעוזרים לנו לאתר אנשים שטסים למדינות שונות, יש לנו קבוצה של סוכנים בתחום הסלולארי, יש קבוצה של משמחים בבתי חולים, יש קבוצה של הגשמת חלומות לחולים ובאופן כללי כל שיתוף פעולה שרק עולה בדעתו של מי מהקוראים, מעניין אותנו. אנו חפצים להיות שותפים בכל דבר של חסד", הוא אומר.

פעילות [2]

פעילות בינלאומית בכל שעה | טעימה מהמתרחש בקבוצות החסד

כשאני מבקש ממנו סיפור אחד קטן מיוחד, הוא עונה: "מאד קשה להתמקד בסיפור ספציפי כל משימה, מרגשת בפני עצמה. אחד מהסיפורים האחרונים בו טיפלנו היה ביום שישי שעבר כשהתגלה בבית החולים 'תל השומר' גידול בבטן והרופאים רצו לקבל חוות דעת רפואית נוספת מרופא במנהטן שבארה"ב ולשם כך נוצר צורך לשלוח את הדיסק פיזית לארה"ב. עכשיו צריך להבין, לא משנה כמה כסף שנרצה לשלם, אף חברה לא תרצה ביום שישי בצהריים לטפל בזה. בסיעתא דשמיא גדולה שיש לנו, איתרנו נוסע וביום ראשון בבוקר הדיסק היה אצל הרופא. זה מתחיל במתנדב שלוקח ביום שישי את הדיסק מתל השומר לבני ברק שם מתנדב אחר לוקח את זה לארה"ב ואיך שהוא נוחת, מתנדב אחר שם, לוקח את הדיסק לרופא. הלב הפועם של עם ישראל", הוא מסיים את סיפורו בהתרגשות.

מאיר קווין מבקש להדגיש את האנשים שנותנים לו את המרחב לעשיית הפעילות: "חשוב לי להדגיש את הבית החם בו אני זוכה להיות וזו עמותת רפואה ושמחה של הרב ישראל צישינסקי שהקים אותה לפני שנים רבות וידיו רב לו בכל נושא סיוע לחולים ולבני משפחותיהם בתחום של חינוך מיוחד ולשמח ילדים חולים. יש לנו ארבעה אמבולנסים שמשנעים בכל יום ילדים חולים בכל רחבי הארץ, בחינם מהבוקר עד הערב".

קווין צישינסקי [3]

הבית החם שלי – "רפואה ושמחה" | עם יו"ר הארגון, הרב ישראל צישינסקי

בין איחול לברכה, מאיר קווין מאחל לקראת השנה החדשה: "אני מאחל לכל החולים רפואה שלמה ולמשפחות אני אומר אנחנו אתכם ובע"ה לא תדעו עוד דאגה. אני רוצה לאחל לרב צישינסקי, מייסד 'רפואה ושמחה', למנהלי הפעילות שלנו ולמתנדבים בכל העולם שתמיד יהיה לכם כח, זמן, יכולת, סבלנות וכסף להיות בצד העוזר ואף פעם לא תצטרכו משום בן אדם כלום".

ויש גם שאיפה לעוד, "יש לנו מטרה להיות הרשת החברתית הכי גדולה בעולם", אומר קווין, "כבר היום אנחנו הכי רחבה בעולם בנוגע לחולים ולסיוע למשפחותיהם, כי אנחנו פרוסים בהכי הרבה מקומות בעולם, אבל בע"ה אנחנו גם נהיה הרשת החברתית הכי גדולה בעולם", אומר.