תחקרי פציעת הלוחם: החיילים השתתפו במשחק של זריקת אבנים

    קובי פינקלר No Comments on תחקרי פציעת הלוחם: החיילים השתתפו במשחק של זריקת אבנים

    הרמטכ"ל שקיבל את ממצאי התחקיר על פציעת הלוחם מידויי אבנים בבסיס החליט: לטפל במפקדים הישירים. לנזוף במפקד הסוללה, קצין בדרגת סרן ונזיפה פיקודית למפקד הצוות, לוחם בדרגת סמל

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול (שלישי), הוצגו בפני הרמטכ"ל אביב כוכבי, ממצאי התחקיר  על אירוע פציעת לוחם מזריקת אבן על ידי לוחמים בגדוד 402. מהתחקיר עולה כי הלוחם נפגע במהלך משחק מסוכן של שני לוחמים, שזרקו אבנים על תא שירותים בו נמצא הלוחם שנפצע. הלוחם טופל ופונה לבית חולים, שם נותח ונמצא בתהליך החלמה.

    הרמטכ"ל קבע כי מדובר באירוע חמור שמקורו בהתנהגות שאין לה מקום בצה"ל. ראש המטה הכללי מצא כי לאירוע קדמה אווירה שאפשרה אותו בקרב חיילי ומפקדי הסוללה.

    הרמטכ"ל חזר והדגיש את קביעתו כי "האדם יקר", וזהו עיקרון מרכזי שלאורו מפקדים בכל הרמות נדרשים להתייחס ביסודיות ובקפדנות לכל משימה, להתנהלות יחידותיהם בשגרה, ולהבטיח סביבת שירות מכבדת ובטוחה לחייליהם.

    הרמטכ"ל הוסיף כי אירועים מעין אלה אינם גזירת גורל ואסור לקבל התנהגות מסוג זה. חובה למנוע אותם באמצעות העמקה של המפקדים בנעשה ביחידותיהם, ועקירה מן השורש של נורמות לא תקינות, שמצמיחות אירועים חמורים.

    הרמטכ"ל הנחה לבצע שורה של פעולות לבחינה ושיפור של תרבות השגרה ביחידות צה"ל השונות. בתוך כך, ידרשו כלל מפקדי היחידות הלוחמות מרמת הגדוד לבצע סקר פנימי לאבחון התרבות והנורמות הנהוגות ביחידותיהם.

    הרמטכ"ל קיבל את המלצות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, לאופן הטיפול הפיקודי במפקדים הרלוונטיים, ובהן נזיפה פיקודית למפקד הסוללה, קצין בדרגת סרן ונזיפה פיקודית למפקד הצוות, לוחם בדרגת סמל.



    0 תגובות