יהדות התורה: נערער על החלטת מלצר

    ישראל רובין No Comments on יהדות התורה: נערער על החלטת מלצר

    הודעת השופט מלצר כי יהדות התורה תרד ל-7 מנדטים לטובת הליכוד שיעלה ל-32 ממשיכה לעורר סערה | ביהדות התורה מצהירים: "נעתור; ההחלטה התקבלה במגבלות זמן, פער קולות מזערי, וחסר בנתונים חשובים"

    יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הודעת ועדת הבחירות המרכזית כי לפי תוצאות הבחירות הסופיות "הליכוד" תעלה ל-32 מנדטים על חשבון "יהדות התורה" שתרד ל-7, ב"יהדות התורה" לא ממהרים להשלים עם גזר הדין. גורמים במפלגה אומרים כי הם שוקלים לערער על ההחלטה בטענה כי המנדט מגיע לה.

    יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר כותב לקראת סיום דבריו, אודות ההחלטה בענין הכללת קלפיות שונות בתוצאות הבחירות: "הקלפיות המפורטות בהחלטתי זו הן הקלפיות שהובאו בפני עד המועד האחרון לעריכת הסידורים המינהליים לצורך עמידה בהוראות סעיף 11 לחוק היסוד הנ"ל. עם פרסום התוצאות הסופיות, תקום הועדה מכיסאה, והסמכות לתקן את התוצאות לא תהיה עוד בידה. זהו סדר הזמנים שהציב המחוקק, וממנו אין בידי לסטות. עם זאת, ככל שיתגלו לאחר מכן טעויות שיש בהן כדי לשנות עוד את תוצאות הבחירות שיפורסמו, או שיתבררו חס וחלילה מעשים פליליים נוספים לכאורה – בדין יש פתרונות אף לכך".

    ב"יהדות התורה" מצטטים את הודעתו של השופט מלצר הזו, שאומר כי החלטתו התקבלה במגבלות זמן, פער קולות מזערי, וחסר בנתונים חשובים, ואומרים: "לפיכך, על פי הודעת השופט מלצר, ההחלטה שהתקבלה בסד זמנים קצר, פער הקולות המזערי והעובדה שיש חסר בנתונים חשובים כדי לקבוע את תוצאות הבחירות, מביאה אותנו לשקול את הגשת הערעור כאמור. אנו תקוה כי בעקבותיו תתברר האמת ונקבל את המנדט השמיני". אומרים ב"יהדות התורה"

    יצוין כי סאגה דומה התרחשה בבחירות 2019 מועד א', כשעם פורסם תוצאות הבחירות הסופיות לכאורה פורסם כי "יהדות התורה" זכתה במנדט השמיני על חודם של עשרות קולות בודדים, אך כמה שבועות לאחר מכן עתר לבית המשפט העליון החבר ה-36 ברשימת "הליכוד" עמית הלוי, בטענה שעל פי הנתונים שבידיו, המנדט השמיני של יהדות התורה צריך לפנות את מקומו לטובת המנדט ה-36 של הליכוד, שזכתה על פי תוצאות הבחירות עד אז ב-35 מנדטים.



    0 תגובות