- רדיו קול חי - -

"הפרלמנט האירופי מחויב למלחמה באנטישמיות"

"אני מודאג מהחקיקה האנטי דתית והאנטישמיות באירופה ובעיקר מהיקפה. הפרלמנט האירופי מחויב למלחמה באנטישמיות; סובלנות וחופש דת הם חלק מהותי באיחוד האירופי שלנו. אקדם המשך שיתוף פעולה עם ראשי מוסדות האיחוד האירופי ויחד נשלב כוחות למלחמה בחקיקה האנטי דתית ובאנטישמיות. אמשיך ביתר שאת בפיתוח יוזמות ובשדרוג שיתוף הפעולה המוצלח של הפרלמנט ומוסדות האיחוד האירופי עם 'ועידת רבני אירופה'", כך אמר נשיא הפרלמנט האירופי הנבחר מר דויד מריה סאסולי למשלחת 'ועידת רבני אירופה' בראשות נשיא הועידה ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט שנועדה עמו בבריסל לישיבת עבודה ראשונה מאז נכנס לתפקידו.

סאסולי הוסיף כי "מדיניות השמירה על זכויות הדת היהודית והמלחמה העיקשת בעקביות בכל גילוי של אנטישמיות וגזענות תימשך ללא פשרות. נבלום כל ניסיון חקיקה נגד מצוות הדת שחיטה כשרה וברית מילה וכל ניסיון קבלת החלטות אנטי ישראליות בפרלמנט האירופי".

במשלחת השתתפו; רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי. סגן נשיא הועידה ורבה של רומא רבי שמואל די סייני. יו"ר רבני גרמניה ורבה של פרנקפורט רבי אביחי אפל. סגן נשיא הועידה רבה של הז'נדרמריה הצרפתית ועוזרו המיוחד של רבה של צרפת רבי משה לוין. חברי מועצת הפטרונים; מר ברוך וואן דה קמפ מהולנד, מר איליה גורליק מישראל ומר רן רונן מגרמניה בראשות נשיא המועצה מר בוריס מינץ ממלטה. מנהל ארגון שחיטה UK מר שמעון כהן מאנגליה וראש מטה נשיא הועידה מר גדי גרוניך.

הגר"פ גולדשמידט אמר לסאסולי כי "מהיכרותנו רבת השנים אתך הן בתפקידך בפרלמנט האיטלקי ובתקשורת האיטלקית והן בתפקידך כסגן נשיא הפרלמנט האירופי נוכחנו לראות מנהיג חזק עם מצפן מוסרי חזק וחזון ברור סמוך על ניסיון רב. יש לנו אמונה בעידן החדש של המנהיגות ובאיכות הידידות בין הפרלמנט שאתה נשיאו ובין 'ועידת רבני אירופה'. אנו שומעים כל העת על חשיבות היהודים ומעמדם באירופה; אנו שמחים על בחירתך ומודים לך על תמיכתך העקבית ביהודים ובישראל ובטוחים שאתה האיש שמתכוון להמיר דיבורים למעשים".

נשיא הפרלמנט האירופי מר סאסולי אמר כי הוא נענה בחפץ לב להזמנתו של הרב גיגי לבוא לבית הכנסת הגדול של בריסל שהוכרז ע"י ראשי האיחוד האירופי כבית הכנסת הגדול של אירופה ולמוזיאון היהודי בבריסל שם נרצחו ארבעה בני אדם באירוע אנטישמי; "אמשיך במדיניות קודמיי ליזום גם פעילויות משותפות של הפרלמנט עם הקהילה היהודית כבעבר; היכרות קרובה חשובה ביותר כדי שיבינו את הצרכים הייחודיים ויאהיבו את היהודים והיהדות".

את הפגישה שהתקיימה באווירה חמימה ועניינית חתם נשיא מועצת הפטרונים של הועידה בוריס מינץ שהגיש לנשיא הנבחר תשורה סמלית; שופר מכסף, כדי להמחיש את איחולי המשלחת כולה; "שיוכל לשמוע ולהשמיע את הקול היהודי באירופה בקול רם, ברור וגאה".

לאחר הפגישה צייץ סאסולי בחשבון הטוויטר שלו בצירוף תמונה; 'לכבוד הוא לי פגישתי היום עם נציגי 'ועידת רבני אירופה'. הפרלמנט האירופי מחויב למלחמה בעלייתה המדאיגה של האנטישמיות באירופה. סובלנות וחופש דת הם חלק מהותי באיחוד האירופי שלנו'.