רצה עתירתם בעומדם במוסקבה

    שלמה ריזל No Comments on רצה עתירתם בעומדם במוסקבה

    מאות בסליחות ראשונות בבית הכנסת המרכזי במוסקבה | מנייני סליחות ושיעורי תורה וחסידות רבים לקראת הימים הנוראים | 'סליחות נאכט אין מוסקבה'

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם הגיע מחוגי השעון הגדול שעל קיר בית הכנסת המרכזי ״מארינה רושצ׳ה״ במרכז מוסקבה, לשעת חצות הליל של מוצאי שבת קודש, נשמע קולו הרם של בעל-התפילה, שפתח ברטט וברגש את ״אשרי יושבי ביתך״ בנוסח המסורתי של הסליחות, וסחף אחריו את מאות המתפללים שגדשו את ההיכל הגדול, שהיה מלא מפה לפה במגוון היפה של יהודי מוסקבה.

    הסליחות החלו, לאחר התוועדות חסידית גדולה בשילוב סעודתא דדוד מלכא משיחא, שהוכנה בידי הגבאים המסורים של בית הכנסת המרכזי, ובראש המתוועדים ישב הרב יהושע רסקין, שעורר את הציבור לקראת אמירת הסליחות בכלל ולקראת יום הדין הקרב ובא בפרט.

    כשליח הציבור לאמירת הסליחות, ניגש רב שכונת ׳נובי-ווישיקי׳, השליח הרב זלמן-שמעון דערען; ועם סיום הסליחות, יצא הקהל בריקודי שירת ׳כתיבה וחתימה טובה׳, מתוך אמונה ובטחון שנזכה לשנה טובה ומתוקה, ובקרוב נזכה לעלות לארצנו הקדושה בגאולה הקרובה.

    המרא דאתרא, רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט״א. שהה השבת כמדי שנה, בצל הקודש, סמוך ונראה לאוהל הקדוש של הרבי מליובאוויטש, עם קבוצה של עשרות מקורבים מבני הקהילה במוסקבה, כהכנה רוחנית גדולה לקראת הימים הנוראים.

    את הסליחות הראשונות אמרו בביתו נאווה קודש של הרבי, בביתו הפרטי ברחוב פרזידנט שכונת ׳קראון הייטס׳, שנפתח במיוחד לאורחים ממוסקבה.

    M3veDULw _zb4DSjg 6raUhPwQ j8YJG1YQ o1yony2A hNUqiP7g DGclBqMg gEEFtYjg Yj7mQbFg



    0 תגובות