היצירה של ויזני'ץ בהפקה מושקעת של מוטי ויזל, 'נשמה' ודודי לינקר • צפו בבכורה

    דוד קליגר 1 Comment on היצירה של ויזני'ץ בהפקה מושקעת של מוטי ויזל, 'נשמה' ודודי לינקר • צפו בבכורה

    לפני כשנה נחשף מוטי ויזל לנוסח המדהים של ויז'ניץ על הקטע 'מלוך' מתוך תפילת הימים הנוראים מאז הוא ביצע את הקטע בכל מיני חופות ואירועים שונים, עכשיו רגע לפני הימים הנוראים הוא מגיש ביצוע מלוטש ומרטיט בהפקה מושקעת לצד ילד הפלא דודי לינקר ומקהלת 'נשמה' • צפו

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמן הרגש, הזמר מוטי ויזל, בליווי מקהלת היוקרה, נשמה, וילד הפלא דודי לינקר, מצליחים להרעיד את אמות הסיפים בביצוע נוגע ואדיר ללחן הקדוש והמיוחד של תפילת ימים נוראים שבא לידי ביטוי בקליפ יוצא דופן.

    מדובר באחד הנוסחים היותר מרגשים של אחד משיאי רגעי ההוד בתפילת הימים הנוראים, שמגיע בתפילת "עוד יזכור לנו אהבת איתן", הנאמרת ברוב רגש ורטט על ידי מיליוני יהודים בבתי הכנסת ברחבי העולם. התפילה שמתחילה בבקשה "מלוך על כל העולם כולו בכבודך", מהווה את תמצית הימים הנוראים – המלכת מלכו של עולם ותחינה בפני אדון כל "וידע כל פעול כי אתה פעלתו ויבין כל יצור כי אתה יצרתו… ה' אלוקי ישראל מלך!"

    הנוסח הויז'ניצאי העתיק והידוע, שיסודו בהררי קודש ומיוחס לקדושי ואבות שושלת ויז'ניץ המעטירה, ממחישה את פירוש המילים הנשגבות, ובתפילתם של אמן הרגש, מוטי ויזל, עם מקהלת נשמה ודודי לינקר, מקבלת משמעות עוצמתית ומרטיטה שלא תשאיר עין יבשה.

    לפני כשנה נחשף ויזל אל הלחן הקדוש כאשר ידידו, הזמר אהרלה סמט, שר אותו בקעמפ בחו"ל, ומיד הרגיש את החום החסידי שמופץ מהלחן. "הרגע המיוחד הזה לא עזב אותי, ומילא אותי בתחושה מרוממת בכל פעם ששרתי אותו", הוא מספר. "שרתי את הקטע בקבלות פנים וחופות שאני עורך, והקהל פשוט שתה בצמא כל שניה מהשיר. הבנתי שיש פה משהו עוצמתי".

    הבחירה במקהלה שתלווה את מוטי הייתה טבעית וברורה. ויזל פנה אל איציק פילמר, מנצח מקהלת 'נשמה', בהצעה להקליט ולצלם קליפ שיחבר את הציבור הרחב לתפילה קדושה זו. במטרה להגיע למקום הגבוה ביותר בעולם הרגש והנגינה, הם הצליחו לתפוס את ילד הפלא, דודי לינקר, רגע לפני שפרש בר"ח אלול האחרון אל היכל התורה בישיבה קדושה.

    שילוב הקולות של כולם – הרגש, ההגשה וההרמוניה, אכן מביא תוצאה מדהימה. קולו המיוחד של מוטי ויזל עם עוצמות הרגש ויכולות ההגשה הידועות שלו, הליווי המקצועי והמרגש של חברי נשמה בניצוחו של איציק פילמר, ובתוספת קולו המרטיט של דודי לינקר, מביאים לתוצאה חד משמעית אותה ניתן להגדיר כאמור במילה אחת – מרטיט.

    הקליפ צולם כשכולם עטופים בטליתות מוכספות ובקיטל לבן והלוקשיין ברובו היה במתחם ארבעת בתי הכנסת הספרדיים ברובע היהודי, כאשר הקו המנחה של אווירת בית הכנסת עם הניחוח העתיק והנוסח המשתפך נשמרים לכל אורך הדרך. כך גם אפילו הפרודוקטים שנבחרו, היו במקומות היוקרתיים ביותר.

    אי אפשר שלא לשים לב כי גם את האנשים שהובילו מקצועית את השיר, בחרו בהתאמה. את כל הליווי המוזיקלי עשה המעבד והקלידן, ארי פרקש, ועל המיקס, עד לתוצאה השלמה ביותר, אחראי חיים מוזס. "אין ספק כי השילוב של מקצועיות, לב, נשמה וסיעתא דשמיא מעל הכל – הביאו אותנו לתוצאה היפה ביותר כפי שאתם יכולים לראות", מסכם ויזל.

    קרדיטים:
    איציק פילמר, מקהלת נשמה, דודי לינקר, הפקה וייצוג מקהלת נשמה: נטע לוין, תסריט, בימוי והפקה: צבעים תקשורת – שיפי חריטן, עריכת וידאו: הרשי סגל, צילום: רוני נתן, צילום חוץ: יצחק קלמן, צילום ברכת הבנים: שמוליק וינרייך p360, הקלטה: אולפני טנור מיכאל צי



    1 תגובות

    מיין תגובות