לקראת החג: יקב יתיר משיק את 'נחל יתיר' 2016

    עפר גדנקן No Comments on לקראת החג: יקב יתיר משיק את 'נחל יתיר' 2016
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתזמון מושלם של ערב השנה החדשה, וכחלק ממגמת ההתחדשות הכללית ביקב, משיק 'יקב יתיר' בלנד חדש – נחל יתיר 2016. מדובר ביין אדום המהווה ביטוי נוסף לאזור הגידול הייחודי של 'יתיר',  ומתאפיין בטעם פירותי, עסיסי, ועם מרירות נעימה.

    ערן גולדווסר, יינן יקב יתיר "בציר  2016 בכרמי יתיר אופיין בחורף קר וגשום מהממוצע באזור יתיר, מה שתרם להתעוררות אחידה וטובה של הכרמים באביב. חודש סיוון היה חם מהרגיל מה שתרם לעצירת הצימוח בשלב הנכון ולהתפתחות הצבע בקליפות הענבים. בתקופת הבציר מזג האוויר היה נח, והיבול מצוין הן מבחינת האיכות והן מבחינת הכמות, נחל יתיר 2016 הינו יין חדש המהווה ביטוי נוסף של אזור הגידול שלנו בדגש על עסיסיות ומינרליות".

    ביין אדום זה שואף היקב לבטא באופן הנקי ביותר את הפרי האזורי. הזן המרכזי הוא סירה(76%), המייצר יינות אדומים המאזנים טעמי פטל אדום עם רעננות ואלגנטיות טבעית. אליו מצטרפים זני המלבק (12%) אשר מדגישים את הפירותיות עם תיבול עשבוני, והטנאט (12%) אשר תורם לחיזוק החומציות הטבעית ומעניק חוט שדרה טאני.

    תהליך הכנת היין כלל תסיסה במכלי עץ/בטון פתוחים אשר חלקם עם אשכולות שלמים לטובת הגברת האוורור והיציבות התרמית אשר יוצרת תסיסה נקיה. האשכולות השלמים נועדו ליצירת מורכבות  ועידון הפרי. בהתאם לאופי הזנים, היין התיישן במשך שנה במיכלי עץ גדולים (3800-5400 ליטר) שמעגלים את היין בלי להשרות טעמי אלון כלל.

    היין נוצר ממספר חלקות נבחרות ביער יתיר, בוקבק  בתחילת שנת 2018 והושאר ביקב עוד כשנתיים להתיישנות בבקבוק. צבעו ארגמני, ניחן בארומה המזכירה דובדבן שחור, קאסיס ושקדים קלויים.

    רשמי טעימה: טעמו פירותי, עסיסי, טאנין מגורען ומעט מלוח, מרירות נעימה. מתאים להמשך יישון לטווח של חמש עד עשר שנים.

    יקב יתיר שוכן בחבל יתיר שבהרי יהודה הדרומיים, הנושקים למדבר. עם השנים, הפך היקב לסמל האזור, בזכות יינות האיכות שהוא מנפיק מידי בציר. היקב הוקם בשנת 2000, וזוכה בקביעות  לתשבחות בארץ ובעולם. יקב יתיר הציב לעצמו כמטרה להדגיש את הייחודיות האזורית ביינותיו – אותו אופי 'יתירי' שעליו גאוותם של אנשי היקב, שבא מכרמים הנטועים בגובה רב באדמת גיר חרסיתי, ומאקלים ספר מדברי יבש וקר בלילה, היוצרים אזור גידול (טרואר) מאוד מיוחד.

    נחל יתיר 2016 הינו חלק מהתחדשות יקב יתיר בשנים האחרונות, הכוללת התפתחות בכרמים, נטיעת זנים חדשים, מעבר מחביות קטנות למכלי עץ ובטון, ויצירת ממסכים (בלנדים) חדשים המבטאים באופן מושלם את אזורית והאופי היתירי.

    בכשרות בד"ץ מהדרין בראשות הגר"א רובין שליט"א.



    0 תגובות