- רדיו קול חי - -

נתניהו נפגש עם פוטין בסוצ'י: "איום הטילים המדויקים הוא בלתי נסבל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במעון פלגי בושארוב בסוצ'י, רוסיה. רה"מ נתניהו התקבל בכניסה למעון הנשיאותי ע"י נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "אני שמח לפגוש אותך שוב. היחסים בין רוסיה לישראל מעולם לא היו קרובים יותר. הידוק היחסים בינינו, אדוני הנשיא, זה תוצאה גם של שני דברים נוספים, של מדיניות הדדית מושכלת של שנינו, ושל הקשר הישיר בינינו".

GPODBG_3649 [1]

נתניהו התייחס לתיאום הביטחוני ההדוק בין הצבאות, "הקשר הזה מנע חיכוכים מיותרים ומסוכנים, בין הכוחות השונים, ואני אומר בפה מלא שזהו מרכיב יסודי ביציבות האזור. אני מאוד מעריך את האמירה שלך, שביטחון ישראל חשוב לך. זה בא לידי ביטוי בפגישות שאנחנו מקיימים, והפגישה החשובה שקיימתי עכשיו עם שר ההגנה, שויגו".

נתניהו דיווח כי היקף מספר ניסיונות הפיגועים מצד איראן עלה בתקופה האחרונה, "התיאום הביטחוני בינינו הוא תמיד חשוב, אבל הוא חשוב במיוחד בעת הזאת משום שבחודש האחרון חלה עלייה מאוד חמורה במספר היקף הניסיונות של איראן לפגוע בישראל משטח סוריה, וגם לשים בה טילים מדויקים נגדנו" אמר נתניהו והוסיף "זה איום בלתי נסבל מבחינתנו, ואנחנו פועלים, ולכן אנחנו חייבים גם לוודא שהתיאום בינינו ימנע חיכוך, ואנחנו אכן עושים את זה, ונמשיך אני בטוח גם בשיחתנו זאת".

GPODBG_3618

נתניהו הזכיר לפוטין כי מדובר בפגישה ה-13 ביניהם, "אנחנו קידמנו שם הרבה דברים, בנושא הביטחון, בנושא הכלכלה, בנושא התיירות, בנושא הטכנולוגיה, ובהרבה תחומים. אבל יש גם בסיס נוסף, לא רק אקטואלי אלא גם היסטורי לקשר בינינו".

נתניהו שב והזמין את פוטין לישראל, "אני מקווה מאוד לראותך בישראל בינואר, לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ ולחנוכת האנדרטה לגיבורי המצור בלנינגרד. אנחנו לעולם לא נשכח את התרומה הכבירה של העם והצבא הרוסי להבסת גרמניה הנאצית. אני אומר זאת בכל הזדמנות ובכל מקום, ובצדק. אדוני הנשיא, תודה רבה לך".

GPODBG_3247