- רדיו קול חי - -

לאחר האשמות כנגד ישראל בהאזנות מתברר כי ה-F.B.I פרס מכשירי ציתות

סערת האזנות בבית הלבן: האתר החדשות האמריקני 'פוליטיקו' פרסם תחקיר שרמת אמינותו הייתה נמוכה מאוד, כי ישראל לכאורה התקינה מכשירי האזנה וציטוט בסביבות הבית הלבן ובעוד מקומות רגישים. על פי התחקיר באתר מדובר על מערכת בגודל של מזוודה הקולטת טלפונים ניידים במרחק של מאות מטרים, וגורמת לנייד לשדר אליה את הנתונים על מיקומו, יעד השיחות ולפעמים גם תוכנן.

זה מכשיר נפוץ יחסית. ולדברי הכתב כעת חושדים ב FBI כי ישראל עומדת מאחורי המערכות הללו שהותקנו באזור שמסביב לבית הלבן.

שגרירות ישראל בארה"ב מייד הכחישה את התחקיר וכתבה: "ישראל לא מבצעת פעולות ריגול בארה"ב, נקודה".

מייד אח"כ גם בלשכת ראש הממשלה הוציאו הכחשה גורפת: "שקר מוחלט. קיימת התחייבות רבת שנים והנחייה גורפת של ממשלת ישראל שלא לעסוק בפעילות מודיעינית בארה"ב. ההנחייה הזו מיושמת באופן מוחלט ללא יוצא מן הכלל".

אז מה מסתבר שככל הנראה ה-F.B.I הוא זה שבכלל מאזין. לדברי מקורות בוושינגטון, ה-FBI הוא כנראה הגורם שעומד מאחרי פריסת מתקני האזנה סביב מרכזי השלטון של ארה"ב. המכשירים שנטען באתר "פוליטיקו" כי הוטמנו בידי ישראל, נמצאים בשימוש הסוכנות עוד טרם כהונתו של הנשיא טראמפ ונועדו לסכל טרור, ריגול והדלפות.

ככל הנראה מישהו בממשל האמריקני או בסוכנות המודיעין והביטחון רצה להוציא את דבר האזנות של ה-F.B.I בבית הלבן. כזכור ראש הסוכנות ג'יימס קומי היה עוין את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וכינה אותו כאדם שאינו יכול למלא את תפקידו. עניין האזנות כנראה הכעיסו מישהו בממשל או בתוך הסוכנות.