אחרי 45 שנים: קרליבך הפתיע את חנן אביטל • האזינו

    דוד קליגר 1 Comment on אחרי 45 שנים: קרליבך הפתיע את חנן אביטל • האזינו

    חנן אביטל מנהלה של להקת 'פרחי ירושלים' נפצע קשה לפני 45 שנה בפיגוע מקרר התופת בכיכר ציון, הרב שלמה קרליבך בא לבקרו בבית החולים והלחין שיר עבורו, אביטל נחשף לזה רק לאחרונה בהפתעה גמורה ומגיש ביצוע מחודש • האזינו

    צילום: רן כליף
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    להקת הילדים 'פרחי ירושלים' מבצעים עם רבי שלמה קרליבך ז"ל שיר שהלחין על מנהל הלהקה בעקבות הפיגוע הקשה.

    מבוגרי הדור עוד יזכרו את הפיגוע שנחרט בלב האומה הישראלית, אך הצעירים שבנינו ספק אם יודעים על העבר הכואב שחוו בעיר ירושלים.

    וכך מופיע בויקיפדיה: ביום שישי, 4 ביולי 1975 לפני כ – 45 שנים, בסביבות השעה 9:30, הובא לכיכר ציון מקרר על ידי מחבל פלסטיני, המקרר עורר את חשדם של מספר אזרחים, אך כשפתחו את דלתו הוא נמצא ריק, משום שהמטען, שהורכב משתי פצצות מרגמה, הוסתר בדפנות המקרר, אזרחית שהתקשרה למוקד המשטרה 100 התקשתה להשיגה. המקרר התפוצץ סמוך לשעה 10:00 וגרם ל – 13 הרוגים וכ-70 פצועים, לאחר ארבעה ימים נותרו בבתי החולים 21 פצועים שניים מהפצועים מתו ובכך עלה מניין ההרוגים ל-15. היה זה אחד הפיגועים הגדולים בהיקפם עד אז.

    חנן אביטל היה חייל שעבר במקום כשהמקרר התפוצץ, הוא הוגדר כפצוע קשה. בעודו שוכב בבית החולים, החל לחפש את המשמעות האישית לחייו והחליט שהמוזיקה שהוא כל כך אוהב חייבת להיות הסיבה שבגללה הוא חי. בניסים גדולים זכה לצאת מזה, לחזור לחיים ולהקים את להקת הילדים 'פרחי ירושלים' שזכתה להצלחה מסחררת במשך שנים ארוכות עד היום.

    באותה תקופה שררה ידידות נפלאה בין חנן לרבי שלמה קרליבך ז"ל. אביטל היה מתלווה אליו למופעים כשהיה בארץ ושתה בצמא את דברי החכמה שלו. כשקרליבך שמע על הפיגוע הקשה, הוא הגיע לבקר את חנן בבית החולים ולכבודו הלחין שיר, ובאחד מהראיונות לתקשורת סיפר קרליבך שהוא חיבר את השיר לרפואת ידידו: חנן בן לידיה.

    מסתבר שבמשך השנים חנן כלל לא ידע שהשיר שכל כך אהב הולחן ובוצע בשבילו, רק לפני כחודשיים הוא קיבל סרטון ששלח לו אחד מידידיו, מאותו ראיון של קרליבך. חנן התרגש עד דמעות מהשיר הנוגה והביצוע המיוחד ומיד לקח את להקת הילדים 'פרחי ירושלים' לאולפן ההקלטות, שם הקליטו ביצוע שמצטרף למקור והופך להיות מרקם מדהים של סיפור על חברות, אמונה וניסים, בעיבוד חדש.

    המילים של רבי אליעזר אזכרי מתוך הפיוט 'ידיד נפש' הלחן כאמור של רבי שלמה קרליבך ז"ל.

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות