נתניהו: "חשוב שלי יהיה מנדט יותר משאורית סטרוק תיכנס לכנסת"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "חשוב שלי יהיה מנדט יותר משאורית סטרוק תיכנס לכנסת"

    התיקים המשפטיים: "בדיחה – עדויות שנגבו תוך סחיטה האיומים" | שינוי בחוק החסינות: "מתנגד בתוקף – לא יקרה" | המצב המדיני: "הקשר עם מנהיגי מדינות ערב לא היו מעולם לשום מנהיג ישראלי" | גנץ ולפיד: "תמכו בהסכם הגרעין עם איראן; צוהלים כשמתקיפים תושבים באשדוד – חסרי אחריות" | נתניהו פותח הכל

    נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    11:45
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on השמועה שגרמה לבהלה – וההבהרה של הצדיק הגר"ד קוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) לבחירות הקרובות ולתיקים המשפטיים המתנהלים בעניינו. בפתח ראיון שהעניק לירון דקל ועמית סגל ברשת ב' הגיב נתניהו לדברי יו"ר כחול לבן חברי הכנסת בני גנץ וגבי אשכנזי באשר להפסקת נאומו באשדוד בעקבות אזעקה שנשמעה. "קודם כל הייתי מאד קר רוח ודיברתי בקור רוח ובשקט עם האנשים. אמרתי לאנשים להתפנות בשקט. הייתי פעמים רבות בקריה והייתי אפילו בשיחה עם הנשיא אובמה ואמרתי לו סליחה אני צריך להפסיק וירדנו למקלטים".

    "המסר הוא קודם כל שעושים את מה שפיקוד העורף מבקש. זה חל על ראש הממשלה וחל על כולם. אני לא אומר 'נישאר כאן ונחטוף יחד טיל'. מי שאומר אחרת, כמו גנץ ואשכנזי, מתנהל בחוסר אחריות".

    באשר למצב המתוח עם חמאס בדרום הארץ, אמר: "אני לא יוצא למלחמה אלא כאילוץ אחרון כי זה מוצא אחרון. אני לא מסכן חיי חיילים ואזרחים רק כי אין ברירה. כנראה שלא תהיה ברירה אלא לצאת למלחמה נגד הטרור בעזה. היינו בעזה. עפרת יצוקה, עמוד ענן צוק איתן. ואז היו שנים של שקט".

    "תפסיקו לעסוק בהתלהמות", הטיח נתניהו במראיינים, "כשאתה מפקד, אתה צריך להחליט איך אתה מנהל את המלחמה. לא אצא דקה אחת לפני שנהיה מוכנים. אנחנו מתכוננים למלחמה אחרת. אני לא פועל לפי הציוצים. האחריות שלי לפעול גם מול עזה וגם מול חזיתות אחרות ואנחנו נחליט על העיתוי".

    כשנשאל האם בכוונתו למוטט את שלטון חמאס, אמר: :"כנראה שזה הולך לקרות ושלטון חמאס יתמוטט. לא תהיה לנו ברירה. אני לא משחק בחיי אדם ובטח לא משחק בחיי צה"ל", אמר והוסיף, "יש לנו מצב יסודי בעזה של השתלטות קבוצת טרור שמפעילה רקטות והיא עצמה לא משתלטת על פלגים סוררים. כפי שאמרתי, חרף המבצעים שכבר היו ניאלץ להיכנס למלחמה מול עזה – אני עושה את זה. תהיה הכנה מדוקדקת בתכניות מתוחכמות עם תנאי פתיחה וסיום שאנחנו מחפשים שיתנו את הביטחון לאזרחי ישראל. היריבים שלי הם חסרי אחריות והם בצהלות השמחה שלהם רואים שחמאס ירה על ראש הממשלה ותושבי אשדוד".

    גנץ

    צוהלים כשראש ממשלה ותושבי אשדוד מותקפים. גנץ | צילום: פלאש 90

    על הפעילות המדינית שלו, אמר נתניהו: "מאין פתאום הגיעה מדיניות הסנקציות הכבירה של ארה"ב נגד איראן? אכן היתה לי השפעה על טראמפ. אם טראמפ רוצה לשנות את הכיוון מי ישפיע עליו? לפיד וגנץ שתמכו בהסכם הגרעין והתנגדו לצעדים שלי אז?"

    בדבריו, התייחס נתניהו לדיווחים לפיהם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוקל להפחית בסנקציות נגד איראן לקראת פגישה אפשרית עם נשיא איראן חסן רוחני בתיווכו של נשיא צרפת עמנואל מקרון: "טראמפ לא הולך לרדת מהסנקציות ובינתיים הוא רק מוסיף להם. אי אפשר להכתיב לנשיא ארה"ב עם מי להיפגש. האבסורד הכי גדול זה שאנשים שתמכו בהסכם הגרעין אומרים עכשיו מה יהיה".

    נתניהו ציטט את יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה: "אני לא מסכים עם איימן עודה אבל הוא אומר בעצמו שאין אדם שהשפיע על מדיניות ארה"ב כמו נתניהו וזה אינטרס לאומי פלסטיני להפיל את נתניהו".

    על השינוי בזירה המדינית בכל הקשור לישראל, מספר נתניהו: "אני תמיד אומר שאם צריך נפעל לבד אבל אני לא חושב שאנחנו היום נמצאים לבד. פעם לא רק שלא היינו ליד השולחן אלא היינו בתפריט – עשו הסכמים עלינו בלי שהיו לנו יכולות לעשות כלום. היום אנו ליד השולחן ומתייעצים אתנו ואנחנו חלק ממה שקורה. צריך להיות מודאגים משאיפות התוקפנות האיראנית. השאלה שצריך לשאול היא מי יוביל את המדיניות מול איראן ומי ינהל את המו"מ עם טראמפ אני או בני גנץ ולפיד?"

    השבוע, הכריז נתניהו כי מיד לאחר הבחירות יחיל ריבונות ישראלית על בקעת הירדן. במפלגת "ימינה" הגיבו כי הם יתמכו במהלך כזה גם אם יונח על שולחן הממשלה הנוכחית. נתניהו מגיב לדבריהם: "בנט ושקד יכולים לצייץ ולהגיד מה שרוצים. אתה צריך לטפל קודם בדעת הקהל הבינלאומית. בלמתי לחץ אדיר של אובמה במשך 8 שנים. שיניתי את השיח – אנחנו לא מדברים על מה מוסרים אלא על מה מחילים ריבונות". עם זאת, סיפר נתניהו שהתכוון להחיל את הריבונות לפני שבועיים אך נתקל בסירוב היועמ"ש: "התכוונתי לעשות את זה לפני שבועיים פניתי ליועמ"ש והוא אמר לי אתה לא יכול לעשות את זה כי אתה ממשלת מעבר ואתה צריך לקבל מנדט. אמרתי לו אני זוכר שממשלת מעבר העבירה את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ברוב זעום של 32 חברי כנסת וזה חוק שהשפיע רבות".

    סמוטריץ' בנט

    מפלגת שקד סמוטריץ' עוברת בוודאות את אחוז החסימה. בנט ושקד | צילום: פלאש 90

    נתניהו ממשיך ומתפאר בהישגים: "אני הופך את כיוון ההיסטוריה שלנו. אני מכשיר לבבות להכרה אמריקאית ברמת הגולן, בירושלים ועכשיו גם בבקעת הירדן".

    חוק המצלמות לא עבר. נתניהו טוען כי חבירתו של ליברמן לשמאל ולערבים הובילה להפלת החוק: "בגלל החבירה של ליברמן לאיימן עודה וטיבי ולכוחות השמאל נפל חוק המצלמות שהיה מונע זיופים בבחירות". בדבריו התייחס נתניהו לטענות שהעברת החוק נועדה לאי הכרה בתוצאות הבחירות: "אכבד את תוצאות הבחירות גם אם אפסיד. אוי ואבוי. אני פשוט לא מאמין שאנשים מעלים את זה על דעתם. נכון שיש בעיה של גניבת קולות וזיופים אבל אנחנו עובדים לפי החוקים. אני דמוקרט בנשמתי. מי שהולך ושם מצור על היועמ"ש זה ארגוני השמאל ואהוד ברק. אני מכבד את הבחירות – הדרך היחידה להתגבר על הזיופים זה לבוא בהמוניכם לקלפי".

    ומה בנוגע לסקרים: "החדשות הטובות לתקשורת והרעות לי", אומר נתניהו, "לפי כל הסקרים שאתם מפרסמים, אנחנו הולכים להפסיד והרבה אנשים חושבים שאנחנו הולכים לנצח. זה לא מתקיים בגלל שליכודניקים מתכוונים ללכת לים יש כאן פרדוקס  מדהים. רוב אזרחי ישראל, רוב גדול מאמינים שאני צריך להמשיך להנהיג את המדינה, שאני מחולל שינויים גדולים מאד גם בכלכלה וגם בשדה המדיני ובעוד דברים. אבל האנשים הללו, או שהם לא באים להצביע או שהם מפצלים את הקולות. קודם כל צריך להצביע ליכוד. יש מפלגות שבוודאות עוברות את אחוז החסימה כמו סמוטריץ' ושקד ולא ישנה אם יהיה להם מנדט יותר או פחות, לא משנה אם אורית סטרוק תיכנס או לא, משנה אם לליכוד יהיו יותר מנדטים לקבל את המנדט להרכיב ממשלה".

    חוק החסינות העסיק את הזירה הפוליטית רבות במהלך המשא ומתן הקואליציוני האחרון. נתניהו טוען שעמד בדבריו ולא קידם את השינוי: "אני לא הכנסתי אף פעם את התנאי של חוק החסינות, לא רציתי וזה לא יקרה. לא נגיע להעמדה לדין. התיקים הללו מופרכים. תקיים שמבוססים על עדויות חלשות שנגבו בסחיטה באיומים כמו שנחשף בסוף השבוע האחרון. הכל בדיחה – לא נתנו לי להתעמת עם עדי המדינה".



    0 תגובות