היועמ"ש משיב על שיטות החקירה כנגד אלוביץ': "אין שחר לטענות"

    איתי גדסי 1 Comment on היועמ"ש משיב על שיטות החקירה כנגד אלוביץ': "אין שחר לטענות"

    לאחר החשיפה על שיטות הפעולה שהפעילה המשטרה כנגד שאול אלוביץ' בתיק 4,000. מגבה היועמ"ש מנדלבליט את המשטרה ואומר: "קריאה של כלל חומרי החקירה הרלוונטיים מובילה לתמונה שונה לגמרי"

    צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר החשיפה החשובה על שיטות הפעולה על גבול הפליליות שנעשו בחקירתו של שאול אלוביץ' בעל השליטה בבזק, החשוד בשוחד בתיק 4,000. במהלכם ניסו במשטרה ללחוץ על אלוביץ' להחליף עו"ד שיסכים להפוך את אלוביץ' לעד מדינה. הקלטות סתר אסורות בחדר ההיוועצות של הנחקר עם עו"ד. בנוסף נשלח בנו של אלוביץ' שהופעל כעין סוכן להשפיע על אביו להפוך לעד מדינה. את הדברים חשף העיתונאי עמית סגל.

    היום (שלישי) היועמ"ש אביחי מנדלבליט מגיב לחשיפה בשיטות הפעולה ואומר כי ערך בדיקה מקיפה ולא מצא רבב בהתנהלות המשטרה. וכך כותב היועמ"ש: "מיד לאחר הפרסומים הוריתי לברר את הדברים ולבחון את הנטען אל מול חומרי החקירה הרלוונטיים".

    "לאחר בחינת הדברים עם יחידת הפרקליטות שלוותה את החקירות והיחידות החוקרות במשטרת ישראל, הריני להשיבך כי חומרי החקירה מלמדים כי אין שחר לטענות בפרסומים אודות לחץ שהופעל כביכול על עדי מדינה כדי שימסרו גרסאות שאינן אמת".

    עוד הוסיף היועמ"ש: "אשר לטענה כאילו אור אלוביץ' נשלח להשפיע על אביו להחליף עורך-דין בשליחות המשטרה, הרי שטענה זו התבססה על ציטוט מהקלטה שבוצעה לאור אלוביץ' ולאביו במהלך החקירה. אלא, שמדובר בציטוט מקוטע שלא משקף נאמנה את פני הדברים. קריאה של כלל חומרי החקירה הרלוונטיים מובילה לתמונה שונה לגמרי".

    על הפעלת בנו של אלוביץ' הסביר היועמ"ש: "יתירה מכך, מחומר החקירה עולה בבירור כי הדברים שנטען כי נאמרו מפיו של אור אלוביץ' בשיחה עם אביו שאול אלוביץ' בקשר לעורך דינו של האב, לא נאמרו בהוראת החוקרים או ביוזמתם".

    היועמ"ש הדגיש, "נציין כי השיחה הנטענת היא מזמן בו הן אור אלוביץ' והן שאול אלוביץ', היו עצורים לצרכי חקירה בגין חשד לביצוע עבירות שוחד, והם שוחחו ביניהם במתקן משטרתי.

    כמו כן, למען הסר ספק, נבהיר כי חומרי החקירה מלמדים כי איש לא האזין לשיחת עורך דין עם לקוחו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין מישהו שמאמין לגרסה של היועה"מ . כולל הוא עצמו