ביהמ"ש פסק: 'אין התיישנות על פרשת ילדי תימן' • האזינו

    דוד קליגר 1 Comment on ביהמ"ש פסק: 'אין התיישנות על פרשת ילדי תימן' • האזינו

    אחרי שנתיים של מאבק קבע בית המשפט בחיפה כי המדינה לא תוכל לטעות על התיישנות בפרשת ילדי תימן, בתוכנית 'הפוך על הפוך' שוחח הרב משה בן לולו עם עו"ד יוסי גמליאל על הפסק התקדימי והמעניין • האזינו

    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזה למעלה משנתיים וחצי מנהלים 'פורום אחי' ועו"ד יוסי גמליאל תביעות שונות נגד מדינת ישראל בפרשת 'ילדי תימן', בעיקר תביעות לאיתור קברים וכן תביעות לילדים שהוועדה הממלכתית כתבה כי לא ידוע גורלם אם הם חיים או מתים.

    בתוכנית 'הפוך על הפוך' עם הרב משה בן לולו מספר גמליאל כי המדינה הגישה כתבי הגנה ובכולם טענה טענת הגנה אחת ויחידה כי יש לדחות את התביעות בעילת התיישנות, בית משפט השלום בחיפה היה הראשון שקיבל את טענת המדינה ודחה את התביעה שהוגשה לו, על ההחלטה הזו הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה ובחודש אייר האחרון התקיים דיון בביהמ"ש מחוזי בחיפה.

    בשבוע שעבר התקבל פס"ד תקדימי הקובע בשם שלושה שופטים כי טענת ההתיישנות של המדינה נדחית, וכי טענת המערערים כי מדובר בעוולה מתמשכת ולכן אין התיישנות – התקבלה, והמדינה חוייבה לשלם הוצאות בסך: 10,000 ש"ח.

    מדובר בניצחון משפטי חשוב שיש לו השלכות רוחב על עוד 20 תביעות נוספות המתנהלות בימים אלו, ובכלל בכל נושא ילדי תימן.

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני חושב שצריך לצאת להפגנות על מנת שנדע היכן קבורים ילדי תימן והיכן נמצאים ילדי תימן החטופים וגם מארצות הבלקן היו ועדות ולא יצא מהועדות מאומה למעלה מ60 שנה לא נמצאו פיתרון לילדי תימן שנפטרו ואין שום קבר קיים עד היום והילדים החטופים לא נמצאו הגיע הזמן לעשות סוף