עדות אישית של מזכיר קלפי ביישוב ערבי: "ועדת הבחירות לא רצתה לטפל בפנייתי"

    עמית דניאל No Comments on עדות אישית של מזכיר קלפי ביישוב ערבי: "ועדת הבחירות לא רצתה לטפל בפנייתי"

    "רוצה קפה? בא לסיגריה": מזכיר ועדת קלפי ביישוב ערבי בצפון הארץ מספר ב"קול חי" על יום הבחירות שלא ישכח לעולם: "הם נעלו את הדלת ורשמו אנשים שלא הגיעו להצביע" | ואיך התייחסו לטענותיו בוועדת הבחירות המרכזית?

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברוך (שם בדוי), עובד מדינה חרדי ששימש כמזכיר ועדת קלפי באחד הכפרים הערביים בצפון, חשף הבוקר ב"מהדורת הבוקר" ב"קול חי" כיצד זויפו קולות בקלפי עליו הופקד, כיצד הוציאו אותו בכוח מהקלפי, ובסופו של דבר ועדת הבחירות סירבה לקבל את תלונתו ואף נדחה מלשמש שוב כמזכיר ועדת קלפי.

    בראיון לבצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" סיפר מזכיר ועדת הקלפי: "בשעה 11 בבוקר מצאו בחדר ועדת הקלפי, מצלמות נסתרות שהציבו אנשי הליכוד. חברי הועדה מהמפלגות החרדיות דאגו לסלק משם את כל מי שהיה מטעם הליכוד, כך גם ביתר הקלפיות".

    "במהלך ההתרחשות, אחד הנוכחים הציע לי לצאת לסיגריה. סירבתי. אחר הציע להכין לי קפה שחור והצליח למשוך אותי החוצה. כשביקשתי לחזור לקלפי עליו אני מופקד, הוא אמר לי להמתין עוד כמה דקות. ניסיתי להיכנס לחדר, והדלת נעולה. אני שואל אותו: מדוע הדלת נעולה? והוא משיב לי שעוד כמה דקות הדלת תיפתח. כשנכנסתי, הכל היה נראה רגיל".

    "אחרי שעה שוב ביקשו ממני לצאת. ניסיתי להתחמק. לא היה לי סיכוי להתחמק, ויצאתי. ושוב נעלו את הדלת. אנשים המתינו בתור. כשחזרתי, כולם הסתכלו עליי, הם ידעו שאני מבין מה עשו שם. כך זה חזר על עצמו כמה פעמים באמצע היום. גם כשיצאתי להתפלל תפילת מנחה, הדלת ננעלה. כולם שם היו ערבים. גם השומרים. גם מזכיר ועדת הקלפי השני שהיה איתי".

    לשאלת המראיין מה התרחש בחדר ועדת הקלפי כשהוציאו אותו החוצה, השיב מזכיר הקלפי: "הם רשמו אנשים שלא הגיעו להצביע, כמי שהצביעו והכניסו פתקים למעטפות. בספירת הקולות הם החליפו פתקים בפתקים אחרים. למשל, ראיתי שהעלימו פתק של מרצ לטובת אחת המפלגות הערביות. לא כל כך התערבתי. לא יכולתי לרשום את כל מה שאירע בפרוטוקול ועדת הקלפי. לא רציתי לעשות את זה מול המזכיר הערבי שעבד איתי".

    מזכיר הקלפי סיפר כי אחוז ההצבעה בקלפי הגיע למימדים גבוהים ביותר, סיפר המרואיין. מתוך 619 בעלי זכות הצבעה, 'הצביעו' יותר מ-600. כמעט 100% הצבעה. רבים מהם לא באו בפועל. לדבריו, בעקבות הבלאגן שהיה בקלפי, מזכיר הקלפי הערבי נשאר עד 7 בבוקר כדי לסדר את מה שהתרחש והוא יצא הרבה יותר מוקדם.

    "התקשרתי לוועדת הבחירות כדי לספר מה היה, ושהיו הרבה זיופים. אמרו לי שזו בעיה ואין הרבה מה לעשות. גם אם יקבלו את התלונה שלי, יעשו ישיבת צוות וצריך בחירות חוזרות. בפועל לא לקחו ממני תלונה", סיפר מזכיר ועדת הקלפי, שהוסיף כי ביקש להירשם שוב לשמש כמזכיר ועדת קלפי בבחירות הקרובות, אולם הוא סורב "כי היו בלאגנים בקלפי שלך".

    מועדת הבחירות סירבו להגיב לפניות "קול חי" בעניין.

    האזינו:



    0 תגובות