- רדיו קול חי - -

בית הנשיא פרסם; המשתתפים המיועדים ביטלו הגעתם: "הטעו אותנו"

חשיפה. דוברות בית נשיא המדינה, רובי ריבלין, הודיעה היום כי מחר (שלישי) יתקיים כינוס בו יטלו חלק אישיים חרדים בכירים לצד נציגים רפורמים וקונסרבטיביים. אלא שמבדיקת "קול חי" מתברר שהנציגים החרדיים לא עודכנו בהשתתפותם של הנציגים הרפורמיים והקונרבטיביים.

בהודעה נכתב בין היתר כי "מגילת "היעוד המשותף" תושק מחר, בשעה 17:30, בבית הנשיא בנוכחות נשיא המדינה ובהשתתפות יותר מ-30 הוגי דעות ופעילים יהודים מובילים מששת יבשות העולם. המגילה מציעה 'מפת דרכים' לעתיד העם היהודי, במטרה לשמור על אחדותו. מטרת המגילה להוות בסיס לדיון עתידי בין קהילות יהודיות בעולם ובישראל. יוזמת 'הייעוד המשותף שלנו' היא פרויקט משותף של קרן ג’נסיס ומשרד התפוצות המושקת בליווי בית הנשיא".

אלא שעיון בהודעת הקרן העומדת מאחורי הפרוייקט מעלה כי בין הוגי הדעות וחברי הוועדה המייעצת, שלוקחים חלק בפרויקט "הייעוד המשותף שלנו" נמצאים נציגים ונציגות רפורמיים וקונסרבטיביים לצד עורך ראשי של שבועון "משפחה", הרב משה גרילק ונשיא ועידת רבני אירופה הגאון רבי פנחס גולדשמידט שליט"א.

הרב פנחס גולדשמידט בכינוס הועדה המתמדת במונקו צילום אלי איטקין [1]

נשיא ועידת רבני אירופה, הגר"פ גולדשמידט | צילום: אלי איטקין

פניית "קול חי" לנציגים האמורים העלתה כי הם לא עודכנו בדבר המשתתפים והניסיון להציגם כמי שבאים בהידברות עם זרמים שמעולם לא הוכרו כחלק מהיהדות המסורה מדורי דור.

נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט שליט"א אמר: "כל הפרסומים ולפיהם אני נוטל חלק בכנס הזה אינם נכונים. אני לא משתתף בכנס הזה! חד וחלק!".

הרב משה גרילק, העורך הראשי של 'משפחה', מבהיר שבניגוד למפורסם – הוא לא ישתתף במיזם 'מגילת הייעוד המשותף' ובפרויקט 'הייעוד המשותף שלנו' הכולל גם את הזרמים הקונסרבטיבים והרפורמים. "כפי שפורסם המיזם נשמר בחשאיות גמורה ונשמרה עמימות מצד המארגנים במכוון. בהודעה הרשמית של הפרוייקט נאמר שהוא "שואף לחבר בין יהודים בעלי זהות תרבותית ודתית שונה ובינם לישראל באמצעות הגדרה של סט ערכים וכללים אתיים, שיהיו מוסכמים ומשותפים לכלל יהודי העולם".

משה גרילק פאנל מדינה בתוך מדינה ע''ד קול חי [2]

הרב משה גרילק

מכיוון ששותפו בן גם נציגים רפורמים וקונסרבטיבים רשמיים, הודיע הרב גרילק שלא ייטול חלק במיזם בשום צורה שהיא, מכיוון ששיתוף פעולה עם הזרמים הללו מנוגדת לדעת גדולי ישראל לדורותיהם.