- רדיו קול חי - -

גפני: "נתניהו מוכרח להשיב להסתה על המגזר החרדי; ישי צריך להיות שר"

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שוחח עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" ב"קול חי" והתייחס לנושאים הבוערים שעל סדר היום. "אכן אני והרב ליצמן נפגשנו עם הרב אלי ישי, וסיכמנו שאנחנו נדרוש בעבורו תפקיד שר שלא על חשבוננו. ההסכם אתו מהבחירות הקודמות שריר וקיים", אמר גפני והוסיף: "פנינו לישי רק אחרי שש"ס אמרה שלא תלך אתו. לא רצינו לאבד את הקולות הללו".

גפני התייחס לאפליית תקצוב החינוך המיוחד במוסדות המוכשר שאינו רשמי ואמר: "שוחחתי אתמול עם ראה"מ על אפליית תקצוב החינוך המיוחד החרדי, הוא עירב את מנכ"ל משרדו ומנכ"ל האוצר, אני מקווה שהפתרון קרוב. עד אז אני לא מעביר בוועדה שום תקציב של משרד החינוך והאוצר".

באשר להסכם שנחתם עם הגאון הרב דוד חי הכהן ומספר רבנים נוספים מהציבור הדתי לאומי, אמר גפני: "ההסכם שנחתם מול רבני הציונות הדתית, היה יכול להיחתם ככתבו וכלשונו גם בשנת תשמ"ט עם יסוד דגל התורה. יש שם דברים עקרוניים בעיקרי הדת. ובנושא הנסיגות, אנחנו מעולם לא תמכנו בנסיגות, הרב שך היה נגד אוסלו, ולא חידשנו בהסכם הזה דבר".

לסיום אמר גפני: "אני מצפה מראש הממשלה ליותר גיבוי בציבור החרדי בתקופה הזו. בית משפט קבע שאסור לנו לערוך אירוע בהפרדה ונתניהו שתק, אנחנו מותקפים, מסיתים נגדינו, וראה"מ שותק. אבל אנחנו איתו כי הימין יותר קרוב למסורת, בלי קשר עם נתניהו איתנו או לא".

האזינו:

/wp-content/uploads/2019/09/גפני.mp3 [1]