- רדיו קול חי - -

ישי ריבו עם 'סדר העבודה' • האזינו

צילום: יהודה הלר

ימי הרחמים והסליחות: ישי ריבו מגיש שיר חדש, יצירת מופת של ממש, מתוך תפילת יום הכיפורים, שיאה של התפילה – "סדר העבודה".

את השיר החדש הלחין ישי לפני שנתיים, במהלך התפילה. סיפור עבודת הכהן הגדול בקודש הקודשים בעצם היום הגדול והנורא, ריגש אותו מאוד, והמנגינה כמו התפוצצה בליבו. "תמיד כשהגעתי לקטע הזה במוסף של יום הכיפורים, השלב המרגש שבו אתה מלווה את עבודת הכהן הגדול בבית המקדש, כל כך התרגשתי בתפילה שרציתי להעביר את החוויה שלי שאני מרגיש מעבודת הכהן הגדול – החוצה".

ריבו הקפיד לעבד את היצירה בהפקה תזמורתית מרשימה, עם כלי מיתר ומקהלה גדולה – כדי להעניק למאזין שמץ מתחושת תכונת עבודת הלוויים במקדש. בסדר העבודה מספק ישי פרשנות עכשווית לעבודת הכהנים במקדש, "המטרה זה להנגיש את רעיון סדר העבודה באופן פשוט לכל אחד, כי די קשה לדמיין את מה שקורה שם יחד עם פירוט הקורבנות, המנחות וההזאות. באמצעות השיר רציתי להיכנס לחוויה של הכהן הגדול, שנכנס פעם אחת ויחידה לקודש הקודשים, מה עובר עליו ועל הציבור המתוח שמתפלל שיצליח לעשות את עבודתו ו…לצאת בשלום מהקודש".

סדר העבודה הוא סינגל שני, הקודם היה הלב שלי שזכה להצלחה רבה. האלבום אלול תשע"ט צפוי לצאת בט"ו אלול ויכלול שירים ופיוטים באווירת ימי הרחמים והסליחות לצד שירים מקוריים חדשים. באלבום פיוטים מכל העדות והמסורות: אוחילה האשכנזי לצד לך א-לי הספרדי, פיוט מרוקאי לצד לחן של הרב קרליבך וגם הלהיטים נפשי עם מוטי שטיינמץ והלב שלי הפופולרי.

מילים:
נִכְנַס‭ ‬לְמָקוֹם‭ ‬שׁנִּכְנַס
וְעָמַד‭ ‬בְּמָקוֹם‭ ‬שֶעָמַד
רָחַץ‭ ‬יָדָיו‭ ‬רַגְלָיו
טָבַל‭ ‬עָלָה‭ ‬וְנִסְתַּפַּג
בָּא‭ ‬מִמָּקוֹם‭ ‬שֶהוּא‭ ‬בָּא
וְהָלַךְ⁠‭ ‬לְמָקוֹם‭ ‬שֶהָלַךְ⁠
פָּשַט‭ ‬בִּגְדֵי‭ ‬הַחֹל
לָבַשׁ⁠‭ ‬בִּגְדֵי‭ ‬לָבָן
‭ ‬

וְכָךְ⁠‭ ‬הָיָה‭ ‬אוֹמֵר
אָנָּא‭ ‬ה ' ‬כַּפֵּר‭ ‬לַחֲטָאִים‭ ‬לַעֲווֹנוֹת‭ ‬וְלַפְּשָעִים
שֶחָטָאתִי‭ ‬לְפָנֶיךָ⁠‭ ‬אֲנִי‭ ‬וּבֵיתִי
וְאִם‭ ‬אָדָם‭ ‬הָיָה‭ ‬יָכוֹל‭ ‬לִזְכֹּר
אֶת‭ ‬הַפְּגָמִים‭ ‬אֶת‭ ‬הַחֶסְרוֹנוֹת
אֶת‭ ‬כָּל‭ ‬הַפְּשָעִים‭ ‬אֶת‭ ‬כָּל‭ ‬הָעֲווֹנוֹת
בֶּטַח‭ ‬כָּךְ⁠‭ ‬הָיָה‭ ‬מוֹנֶה
אַחַת‭ ‬אַחַת‭ ‬וְאַחַת‭ ‬אַחַת‭ ‬וּשְתַּיִם
אַחַת‭ ‬וְשָלוֹשׁ⁠‭ ‬אַחַת‭ ‬וְאַרְבַּע‭ ‬אַחַת‭ ‬וְחָמֵשׁ⁠
יָשָר‭ ‬הָיָה‭ ‬מִתְיָאֵשׁ⁠
כִּי‭ ‬לֹא‭ ‬יָכוֹל‭ ‬הָיָה‭ ‬לָשֵׂאת
אֶת‭ ‬הַמְּרִירות‭ ,‬הַחֵטְא
אֶת‭ ‬הַבּוּשָה, ‬ אֶת‭ ‬הַפִסְפוּס
אֶת‭ ‬הַהֶפְסֵד

פזמון‭:‬
וְהַכֹּהֲנִים‭ ‬וְהָעָם‭ ‬הָעוֹמְדִים‭ ‬בָּעֲזָרָה
כְּשֶהָיוּ⁠‭ ‬שׁוֹמְעִים‭ ‬אֶת‭ ‬שֵם‭ ‬ה' ‬הַמְפֹרָשׁ⁠
יוֹצֵא‭ ‬מִפִּי‭ ‬כֹּהֵן‭ ‬גָּדוֹל
הָיוּ⁠‭ ‬כּוֹרְעִים‭ ‬מִשְתַּחֲוִים‭ ‬וְנוֹפְלִים‭ ‬עַל‭ ‬פְּנֵיהֶם
בָּרוּךְ⁠‭ ‬שֵם‭ ‬כְּבוֹד‭ ‬מַלְכוּתוֹ⁠‭ ‬לְעוֹלָם‭ ‬וָעֶד

פָּסַע‭ ‬לְמָקוֹם‭ ‬שֶפָּסַע
פָּנָיו‭ ‬לַקֹּדֶשׁ⁠‭ ‬אֲחוֹרָיו‭ ‬לַהֵיכַל
בְּלֹא‭ ‬רְבָב‭ ‬הָיוּ⁠‭ ‬שָוִים‭ ‬פִּיו‭ ‬וּמַעֲשָׂיו
בָּא‭ ‬מִמָּקוֹם‭ ‬שֶהוּא‭ ‬בָּא
וְהָלַךְ⁠‭ ‬לְמָקוֹם‭ ‬שֶהָלַךְ⁠
פָּשַט‭ ‬בִּגְדֵי‭ ‬לָבָן
לָבַשׁ⁠‭ ‬בִּגְדֵי‭ ‬זָהָב

וְכָךְ⁠‭ ‬הָיָה‭ ‬אוֹמֵר
אָנָּא‭ ‬ה‭ ,'‬כַּפֵּר‭ ‬לַחֲטָאִים‭ ‬לַעֲווֹנוֹת‭ ‬וְלַפְּשָעִים
שֶחָטָאתִי‭ ‬לְפָנֶיךָ⁠‭ ‬אֲנִי‭ ‬וּבֵיתִי
וְאִם‭ ‬אָדָם‭ ‬הָיָה‭ ‬יָכוֹל‭ ‬לִזְכֹּר
אֶת‭ ‬הַחֲסָדִים‭ ‬אֶת‭ ‬הַטּוֹבוֹת
אֶת‭ ‬כָּל‭ ‬הָרַחֲמִים‭ ‬אֶת‭ ‬כָּל‭ ‬הַיְשׁוּעוֹת

בֶּטַח‭ ‬כָּךְ⁠‭ ‬הָיָה‭ ‬מוֹנֶה
אַחַת‭ ‬אַחַת‭ ‬וְאַחַת‭ ‬אַחַת‭ ‬וּשְתַּיִם
אַחַת‭ ‬מֵאֶלֶף‭ ‬אַלְפֵי‭ ‬אֲלָפִים‭ ‬וְרֹב‭ ‬רִבֵּי‭ ‬רְבָבוֹת
נִסִּים‭ ‬נִפְלָאוֹת
שֶעָשִׂיתָ⁠‭ ‬עִמָּנוּ⁠
יָמִים‭ ‬וְלֵילוֹת

פזמון‭:‬
יָצָא‭ ‬מִמָּקוֹם‭ ‬שֶיָּצָא
וְרָעַד‭ ‬בְּמָקוֹם‭ ‬שֶעָמַד
פָּשַט‭ ‬בִּגְדֵי‭ ‬זָהָב
לָבַשׁ⁠‭ ‬בִּגְדֵי‭ ‬עַצְמוֹ⁠

וְכָל‭ ‬הָעָם‭ ‬וְהַכֹּהֲנִים
הָיוּ⁠‭ ‬מְלַוִּים‭ ‬אוֹתוֹ⁠‭ ‬לְבֵיתוֹ⁠
וְיוֹם‭ ‬טוֹב‭ ‬לְאוֹהֲבָיו
כִּי‭ ‬נִסְלַח‭ ‬לְכָל‭ ‬עֲדַת‭ ‬יִשְׂרָאֵל
אַשְרֵי‭ ‬הָעָם‭ ‬שֶכָּכָה‭ ‬לּוֹ⁠
אַשְרֵי‭ ‬הָעָם‭ ‬שֶה' ‬ אֱלֹקָיו‭…‬

כְּאֹהֶל‭ ‬הַנִּמְתָּח‭ ‬בְּדָרֵי‭ ‬מַעְלָה‭ ‬מַרְאֵה‭ ‬כֹהֵן
כִּבְרָקִים‭ ‬הַיּוֹצְאִים‭ ‬מִזִּיו‭ ‬הַחַיּוֹת‭ ‬מַרְאֵה‭ ‬כֹהֵן
כִּדְמוּת‭ ‬הַקֶּשֶת‭ ‬בְּתוֹךְ⁠‭ ‬הֶעָנָן‭ ‬מַרְאֵה‭ ‬כֹהֵן
כְּחֶסֶד‭ ‬הַנִּתָּן‭ ‬עַל‭ ‬פְּנֵי‭ ‬חָתָן‭ ‬מַרְאֵה‭ ‬כֹהֵן

קרדיטים:
עיבוד והפקה מוסיקלית: מאור שושן וישי ריבו
תזמור כלי מיתר וכלי נשיפה: דוד איכלביץ׳
קולות: ישי ריבו דוד איכלביץ', מאור שושן
אהרון גרליץ, מוטי רוטלר, סיני ברמץ, יעקב רוטבלט
(מקהלת ידידים).
עיצוב: אלעד הלוי
קליפ מילים: MATISHRIKI.