- רדיו קול חי - -

בן ציון לנתניהו: "עשרות שנים שאין נגישות לנכים במערת המכפלה"

לאחר הביקור המיוחד של ראש הממשלה בחברון ובסמוך למערת המכפלה. יוצא סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון בזעם כנגד מדיניות הממשלה שלא נותנת להנגיש את מערת המכפלה לנכים וזקנים, אפי' שיש תקציב רק בגלל הפחד מהאספסוף הערבי. בן ציון קורא לראש הממשלה לשנות את הקו שעד היום ניהלו את פיתוח מערת המכפלה.

וכך כותב דוידי בן ציון: "כל פעם כלב קטן, מחבל עם דם על הידיים, נבחר לתפקיד ראש העיר הערבי של חברון וכל ממשלת ישראל מיישרת קו לפי החליל שלו".

דוידי מתאר את הבעיות הקשות איתם נתקלים מידי יום בפתח המערה: "עשרות שנים אנחנו סוחבים כסאות גלגלים בעליה למקום בו קבורים אבותינו, האבא והאמא שלנו, אברהם ושרה, יצחק ורבקה, יעקב ולאה, סבא וסבתא שלנו, לא של הרוצח תייסיר אבו סנינה. עשרות שנים שכל תיאטרון בישראל נגיש לנכים ורק מערת המכפלה לא".

לדבריו, "יש תכנון, יש תקציב, יש כמעט הכל חוץ מעמוד שדרה כדי שממשלת ישראל תפסיק לפחד ממחבלים בזויים ותעשה מה שצריך. חשבנו שזה יקרה היום אבל זה לא קרה, נכים ובעלי מוגבלויות ימשיכו לסבול בבואם לבקר במערת המכפלה".

לסיום מראה דוידי את אחת התמונות הכואבות שהיו במערה. הרב הראשי לישראל לא יכול להיכנס בצורה מכובדת. בתמונה: פגישתי לפני שנה עם הרב הראשי לישראל למרגלות המערה אליה הגיע על כסא גלגלים.

במפלגת ימינה מסרו בתגובה היום לביקור נתניהו: "מאוד רצינו לברך את רוה"מ על אישור התקנת מעלית בארץ ישראל. לפחות אבל… לצערנו אפילו על מעלון למערת המכפלה רוה"מ לא מסוגל להתחייב".

עוד מסרו מימינה, "אז למה צריך למשוך ימינה? כי רק ימינה תעשה צדק היסטורי ותאפשר את גאולת אדמות השוק וחזרת יהודים לבתיהם בחברון עיר האבות והאמהות. רק ימינה גדולה וחזקה תמשוך את נתניהו ימינה. ריבונות צריכה להיות במעשים ולא בדיבורים".