- רדיו קול חי - -

עונג שבת במרכז הרפואי שיבא – תל השומר

המרכז הרפואי שיבא – תל השומר אשר חרט על דגלו לתת שירות ומענה איכותי לכלל האוכלוסיות בישראל משקיע משאבים רבים גם בתנאים לשבת כהלכתה עבור שומרי תומ"צ וזאת לא רק למאושפזים אלא גם למלווים ובני המשפחה. מדובר בשירות ייחודי הכולל חלוקת שלוש סעודות מלאות למהדרין המוגשות גם למלווים וגם למאושפזים בכל שבת בחדר אוכל הממוקם בבניין האשפוז בקומת הכניסה בסמוך לבית הכנסת המרכזי. לעומת בתי חולים אחרים בהם ארגונים ועמותות הם המחלקים סעודות לשבת, הסעודות המוגשות לציבור בשיבא הינן מתוקצבות בעלות גבוהה ע"י המרכז הרפואי שיבא עצמו וכוללות תפריט שבתי בד"צ העדה החרדית, כאשר נציגים מטעם שיבא נמצאים בשטח במהלך כל הסעודות תוך דאגה לכל הפרטים הנדרשים.

בנוסף, במתחם המרכז הרפואי שיבא מתקיימים בכל שבת כמה מנייני תפילה בנוסחים שונים הנותנים מענה  למאות (!) מתפללים כאשר נציג המרכז הרפואי האמון על התנהלות בית הכנסת שוהה במקום וניתן להיעזר בו בכל מידע נדרש.

גם עירוב החצרות המהודר שקיים בשיבא נעשה על סמך כל השיטות, אף המחמירות ביותר והוא נבדק בכל שבוע מחדש בערב שבת, כך שכיום יש לכל השוהים במקום אפשרות לסמוך על כשרות העירוב לכל הדעות למהדרין מן המהדרין.

כל זאת מלבד השירות המלא למהדרין הניתן כיום במסגרת אגף נשים ואי"ה בקרוב גם באגף הילדים. השירות באגפים אלו כולל: אוכל בכשרות בד"צ העדה החרדית, תנאים לשמירת שבת כהלכתה, מענה הלכתי שוטף ועוד.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי "הנהלת המרכז הרפואי שיבא ובראשה פרופ' יצחק קרייס רואים חשיבות רבה בהעמדת תנאים לשבת כהלכתה גם למאושפזים וגם לבני משפחותיהם ולכן מוקצים משאבים רבים לכל הנדרש עבור מטופלים מכלל הציבורים והקהילות.

אכן תגובות הציבור הרחב  למהלכים אלו חמות ומוקירות. בכל שבוע מחדש מתקבלות במערכת המרכז הרפואי  שיבא – תל השומר מכתבי תודה והערכה על הדאגה והחשיבה על כל הפרטים כולל הקטנים ביותר כמו ערכות להבדלה, סעודות שבת מהודרות, מקום מכובד לכל אחד גם בבית הכנסת ועוד. אין ספק, כי כיום, השוהים בשטח המרכז הרפואי שיבא בשבת יכולים להסתמך על השירותים הללו ולהקל מעליהם את העול והדאגה מעניינים אלו.