כץ במסר ללבנון: "אם לא תעצרו את חיזבאללה – כל לבנון תיפגע"

    שלמה ריזל 1 Comment on כץ במסר ללבנון: "אם לא תעצרו את חיזבאללה – כל לבנון תיפגע"

    לאחר מתקפת חיזבאללה הראשונה כנגד צה"ל מאז מלחמת לבנון השנייה. שר החוץ כץ העביר מסר חריף ללבנון במטרה למנוע מתקפה נוספת מטעם חיזבאללה: "לבנון כולה תפגע". כץ שוחח עם עמיתו הגרמני שהביע דאגה על ההסלמה באזור, והבטיח "גרמניה תכריז על חיזבאללה כארגון טרור"

    השר ישראל כץ צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר המתקפה הראשונה של חיזבאללה מאז מלחמת לבנון השנייה אמש. היום (שני) משגר שר החוץ ישראל כ"ץ מסר חריף ללבנון כדאי לכם לבלום את חיזבאללה: "אם לא תבלמו את פעילות חיזבאללה נגד ישראל, לבנון כולה תפגע ותוכה קשות". בנוסף שר החוץ ישראל כ"ץ שוחח היום בטלפון עם שר החוץ הגרמני הייקו מס שיעביר את המסר ללבנון.

    השרים דנו בהתפתחויות האחרונות בצפון. השר כ"ץ הבהיר לעמיתו הגרמני כי לישראל אין כל רצון להסלים את המצב, אך עם זאת ישראל ערוכה להמשיך ולהגיב בעוצמה על כל מתקפה כנגדה ותראה במדינת לבנון את האחראית הבלעדית לכך.

    כזכור אמש הודיע חיזבאללה, כי המתקפה כנגד ישראל הייתה כנגד חיסול שני פעיליו בסוריה. אך לגבי המתקפה הישראלית בתוך לבנון כנגדם באמצעות רחפן תגיע תגובה נפרדת.

    השר כ״ץ הודה לשר הגרמני על מעורבותם בנושא והעברת מסרים וביקש שהגרמנים ימשיכו להבהיר לממשלה הלבנונית באופן ברור את עמדת ישראל, כי ממשלת לבנון תשלם מחיר כבד אם לא תרסן את חיזבאללה ויהיו עוד מתקפות מצידה.

    שר החוץ הגרמני ציין כי הוא מודאג מההתפתחויות אתמול ומקווה שלא תהיה הסלמה נוספת. שר החוץ כ"ץ קרא לעמיתו הגרמני להטיל סנקציות על ארגון חיזבאללה ולהכריז עליו כארגון טרור, בדומה למהלך שעשו הבריטים.

    השר הגרמני ציין בתשובתו כי גרמניה רואה את החיזבאללה בלבנון בדומה למה שרואה ישראל, וכי ישקלו בקרוב להכריז עליו כארגון טרור. כמו כן, הצדדים סיכמו להיפגש בקרוב וסוכם על המשך שיחות בנושאים הביטחוניים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מצחיק חיזבאללה היא חרירי ולבנון הם תומכים אחד בשני
      בדיחה